המאבק בין אוהדי הפועל כפר סבא לבעלי הקבוצה, יצחק שום, מחריף ומגיע לצעדים אופרטיביים. עמותת הלב הירוק, שלה 10 אחוזים ממניות הקבוצה, מתכוונת לפעול לקבלת זכויות הניהול מידיו של שום ולייצב אותה בשנה הקרובה עד למכירתה לגורם חיצוני.
1 צפייה בגלריה
יצחק שום ויובל קדוש: "אני מקווה שיצחק יתעשת"
יצחק שום ויובל קדוש: "אני מקווה שיצחק יתעשת"
יצחק שום ויובל קדוש: "אני מקווה שיצחק יתעשת"
(צילומים: ראובן שוורץ, אסף פרידמן)
קראו גם >>>>
מי שמנהל את המאבק הוא מנכ"ל הקבוצה לשעבר, יובל קדוש, שכבר החל במספר צעדים שיגרמו למהלך זה לצאת לפועל. לדבריו, "כבר יצאנו לבחירות בתוך העמותה, ואני כמועמד יחד עם אחרים מתכוונים להרכיב את הנהלת העמותה, ולגרום למהלך הזה להתממש".
כדי שהוא יתממש צריך קודם את הסכמתו של הבעלים הנוכחי שום, ולא נראה שהוא שש למהלך בלשון המעטה.
"ברור שיצחק שום נאחז בקבוצה באופן תמוה, אבל הוא גם צריך להבין שמבחינת האוהדים החתונה הזו צריכה להסתיים, וכמה שיותר מהר.
"אני כבר שלחתי לו מכתב ארוך ומנומק מדוע אני חושב כך. כרגע הוא לא עושה סימנים בכיוון, אבל הוא יבין היטב שהתעקשותו להישאר כבעלי הקבוצה מזיקה לו תדמיתית וגם לקבוצה, שאותה הוא טוען אוהב מאוד".
במכתב ששלח בשבוע שעבר קדוש לשום נכתב: "חמש שנים חלפו מאז קיבלת את הפיקוד על המועדון המפואר שלנו, בעיר המונה מעל מאה אלף תושבים, עם מסורת מפוארת וקהל אוהדים פוטנציאלי מרשים.
"חמש שנים של כישלונות צורמים ומפח נפש של כל קבוצות ומחלקות המועדון. אך הרבה מעבר לחוסר ההישגיות והתוצאות העגומות על כר הדשא, קיימת תחושת ניכור וריחוק, לצד משבר זהות וחוסר אמון בלתי ניתן לאיחוי. 
"יצחק היקר, אני פונה אליך בצורה מכובדת, מכבדת ובעיקר נרגשת. כולנו מאוד מעריכים אותך כשחקן וכמאמן, אך לצערנו הרב כבעלים נכשלת. הייאוש ומפח הנפש כל כך גדולים, שאין מהם כבר דרך חזרה. אם באמת המועדון חשוב ללבך, הגיע הזמן שתקשיב לרחשי הלב של האוהדים הרבים שבוחרים שבוע אחרי  שבוע להביע את מחאתם. זה כבר לא קומץ של עשרה אנשים שפי שאתה טוען, זה הרבה יותר מכך. אנשים פשוט מאסו בהתנהלות שדורסת את כל ערכי הקהילה והרחיקה גם את אחרוני האוהדים המסורים מהיציעים.
"הפועל כפר סבא 2022 הוא מועדון עצוב ומנוכר, בלי עתיד, בלי תקווה.
"אם עדיין יש בך מעט כבוד עצמי ואיזה שהוא רגש למועדון, שבזכותו הגעת לאן שהגעת בחייך, אם יש בך רצון לא להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שחתום במו ידיו על הרס וחורבן של המועדון, הגיע הזמן להיפרד ויפה שעה אחת קודם. בימים אלו עושה עמותת האוהדים, שהיא גם בעלת מניות במועדון, ארגון מחדש.. כולי תקווה שתבחר בדרך נכונה ומכובדת להיפרד, נשמח מאוד להיפגש איתך או מי מטעמך על בחינת הדוחות הכספיים של המועדון".
הוא ענה לך על המכתב?
"לא, ואני לא רואה אותו מוסר מרצון את המושכות, אני מאוד מקווה שהוא יתעשת, אבל אנחנו נעשה את שלנו והוא את שלו, ובסוף נראה האם הפועל כפר סבא היא חלק אינטגרלי מאוהדיה".
מאיפה הכסף לניהול הקבוצה באם תועבר לידיכם?
"בדיוק מאותו כסף שיצחק שום ניהל אותה, הוא אמר בעצמו שהוא לא הביא שקל מהבית, אלא ספונסרים, הטוטו וכו'. כנ"ל גם אנחנו".
ומה עם ערבויות?
"יש לנו כמה גורמים שמוכנים לשים הרבה מאוד כסף, כולל ערבויות".
את תגובת בעלי הפועל כפר סבא, יצחק שום, לא הצלחנו להשיג.