"זחלתי פנימה והבחנתי במצלמה במשהו שונה. הנחתי אותה על הקרקע, והבנתי שיש לי זיהוי. אותר הנעדר". במילים עצובות אלה תיאר השבוע סרן במיל' גיא מנצור (46), את מבצע הכניסה אל תוך הפיר שנפער בקרקעית הבריכה בווילה ביישוב כרמי יוסף, ששאב לתוכו את כליל קמחי (32) מכפר סבא שבילה במסיבה שנערכה במקום בשבוע שעבר, ומצא בה את מותו.
1 צפייה בגלריה
כליל קמחי ז"ל והמחלץ סרן במיל' גיא מנצור
כליל קמחי ז"ל והמחלץ סרן במיל' גיא מנצור
כליל קמחי ז"ל והמחלץ סרן במיל' גיא מנצור
(צילום: שאול גולן)
קראו גם >>>>>
מנצור, המשמש מזה 20 שנה כקצין איתור ומפקד מחלקה ביחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, הוזעק לזירת האירוע בשעות אחר הצהריים של יום חמישי והגיע לשטח במהירות, כשבמקביל הוזעק למקום הצוות עליו הוא אחראי, כולם אנשי מילואים של היחידה, הזמינים מסביב לשעון לטפל באירועי חילוץ והצלה.
כמי שכבר חווה בשני עשורים של פעילות מבצעי חילוץ רבים, הבין מנצור כי עליו ועל חבריו – אנשי הנדסה, לוגיסטיקה ופיקוד, מוטלת משימה גדולה.
"בוצעה הערכת מצב של הכוחות, כולל אנשי יחידת להבה של שירותי הכיבוי וההצלה", הוא מספר.
לאחר דקות בודדות של התארגנות, כולל חבירה ללוחמת מיחידת עוקץ של צה"ל, המאומנת בהפעלת כלבים לאיתור נעדרים בעומק הקרקע או בין הריסות, החל שלב הכניסה של מנצור אל המחילה העמוקה שנפערה מתחת לפני הבריכה.
כשהוא מחובר בכבל מיוחד הצמוד לגופו החל להכינס לפיר. "אני מוכן עם מצלמה מיוחדת למשימות סריקה, יש אישור לרדת, ואני יורד ראשון", הוא ממשיך. "הפתח צר, ואני יורד בסולם שהונח על ידי הכוח הראשוני שהגיע. חבל החיים שלי, אליו אני מחובר, מסתבך קצת עם תומכות הדיפון, אבל לוחם להבה שמאבטח אותי משחרר את הכבל במהירות. אני מגיע למטה, ואור הפרוז'קטור שהורדנו מאיר לי חלקים מהמקום. שקט, הכל מלא בוץ".
בשלב מסוים חוברות לוחמת עוקץ וכלבתה למנצור, שמחליט לפנות לכיוון מסוים, בידיעה שעליו לפעול במהירות, מחשש לקריסת המערה. לאחר סריקה קצרה נשמעת נביחה של הכלבה, דבר המעיד על איתור הנעדר.
"אני ממשיך בזחילה ומבחין במצלמה במשהו שונה. אני מניח אותה על הקרקע, ומבין שיש לי זיהוי. אותר הנעדר".
לצערם של מנצור, חברי צוות החילוץ שלו, וכוחות ההצלה הרבים השוהים בשטח, קמחי אותר כשהוא ללא רוח חיים.
"באותה שנייה עברה בי סערת תחושות ורגשות, כשכל רגש מושך לכיוון שלו", מסכם מנצור, "המשימה הושלמה, אבל לצערי הפעם התוצאה הייתה טראגית".
כליל קמחי ז"ל הובא למנוחות ביום שבת שעבר בבית העלמין "פרדס חיים" בכפר סבא.