בהתאם להערכת מצב שהתקיימה היום (רביעי) עם כלל הגורמים המקצועיים בעירייה, ובהמשך לעליית התחלואה בקורונה בעיר, הוחלט בין היתר כי הגינות הציבוריות ומגרשי הספורט ייסגרו לשימוש הציבור באופן מיידי, וזאת כחלק מהמאמץ העירוני לבלימת נגיף הקורונה ומניעת הפיכתה של העיר לעיר אדומה על פי מודל הרמזור של פרופ' גמזו ומשרד הבריאות. בנוסף, מגרשי ספורט שלא ניתן לנעול, יוחשכו בשעות הערב והלילה, כדי למנוע התקהלות.
1 צפייה בגלריה
גידור גינות ציבוריות בהוד השרון
גידור גינות ציבוריות בהוד השרון
גידור גינות ציבוריות
(צילום המחשה: מירב שלמה)
קראו גם >>
במסגרת זו, הנחה ראש העיר רפי סער את הגורמים העירוניים להחמיר את מדיניות האכיפה, כאשר כוח האכיפה העירוני הורחב ותוגבר בחיילות וחיילי פיקוד העורף.
באשר לפרויקט "מתפללים יחד", במסגרתו נפתחו בתי ספר ביום כיפור לתפילות משותפות – הוחלט בשלב זה לבטל את הפרויקט בשנה זו, כחלק מהמאמץ העירוני הכולל. התפילות בבתי הכנסת ובשטחים הפתוחים יתקיימו בהתאם להנחיות והגבלות התו הסגול.
כמו כן, פקחי העירייה לא יסתפקו בנתינת התראות ומעתה יחולקו דוחות בגין אי עטיית מסכה והתקהלויות בשטחים ציבוריים או בחנויות.
באשר למועדוני אזרחים ותיקים, הוחלט כי הפעילות תועבר למדיום המקוון, במטרה לשמור על בריאותם. יש לציין עוד, כי פעילות זו מתווספת לפעילות חוגים, קונסרבטוריון ותנועות נוער – המתקיימת כבר באופן מקוון.
ראש העיר, רפי סער: "אנו נלחמים על בריאות התושבים ועושים כל מאמץ כדי לעצור את המשך התפשטות נגיף הקורונה בעירנו. זו האחריות של כולנו. האחריות שלנו כלפי ההורים, כלפי הסבים והסבתות, כלפי הילדות והילדים, כלפי כל אחד ואחת מאיתנו. נעשה כל מה שביכולתנו, לרבות נקיטת צעדים נוספים ככל שנצטרך, על מנת לעצור את התחלואה בכפר סבא"