המשטרה תפצה ב16,000 שקל את דוד כהן, תושב כפר סבא כבן 50, שנחקר, נעצר, שוחרר למעצר בית, נאלץ לחתום על ערבות ומכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו – וכל זאת בשל טעות בזיהוי.
1 צפייה בגלריה
דוד כהן
דוד כהן
דוד כהן
(צילום מסך: חדשות הבוקר עם ניב רסקין, קשת)
קראו גם >>
כהן עבר את מסכת הייסורים הזו היות ושמו דומה לשמו של אדם שהסית בפייסבוק נגד הקהילה הלהט"בית ו"מצעד הגאווה" באשדוד לפני כשנה.
כהן תבע את משטרת ישראל על העוול שנגרם לו בגין מעצר שווא, הפרזה בתנאי השחרור, פגיעה בפרטיות בשל נטילת הטלפון הנייד, איזוק שלא כדין ולשון הרע.
בכתב התביעה שהגיש כהן באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו נכתב בין היתר כי כהן נאלץ לקטוע את שגרת חייו בשל החקירה והמעצר. בנוסף, לאחר שכהן פרסם את דבר הטעות שבמעצרו בתקשורת, פרסמה המשטרה תגובה שהשחירה את פניו של כהן בציבור.
המעצר התרחש לפני למעלה משנה, במהלכו הואשם כהן כי פרסם בפייסבוק פוסט פוגעני נגד קהילת הלהט"ב לקראת מצעד הגאווה שהתקיים בעיר אשדוד. לכהן אין שום קשר לעיר אשדוד, היות והוא גר בכפר סבא ועובד בירושלים. טענת המשטרה היתה כי שמו של כותב הפוסט היה 'דוד צבי', ושמו הפרטי של כהן הינו דוד-צבי. כהן הסביר לשוטרים כי חשבון הפייסבוק שפתח לפני עשור לא פעיל כלל, וכן הוא אינו משתמש בשמו השני.
למרות זאת נעצר כהן, הובא לתחנת אשדוד, נאלץ להשתחרר לביתו בערבות כספית ומכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו. כהן הגיש תביעה נגד המשטרה על התנהלותה, וכאמור כעת מפצה אותו המשטרה ב-16,000 שקלים במסגרת הסדר פשרה.
עו"ד מנשה יאדו המייצג את כהן מסר: "לא היתה למדינה הגנה אמיתית על מעצר השווא הזה ולכן הם פנו מאוד מהר ובאינטנסיביות רבה לאפיק הפשרה, וסגרו את התיק שחבל שנפתח מלכתחילה".