משבר הקורונה: לאחר שצבי ומירב הרפז מצאו את עצמם ללא עבודה בגלל משבר הקורונה החליטה ליאן הרפז בת ה-8 לגייס את אחיה דניאל ולפתוח יחד עסק למכירת לימונדה, עוגיות ושתייה, במטרה לגייס כסף כדי להקל במעט על ההוצאות, בעיקר הוצאותיהם.
2 צפייה בגלריה
ליאן הרפז
ליאן הרפז
ליאן הרפז
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
ההורים מכפר סבא לא עובדים כבר ממרץ. אביה של ליאן, צבי, היה מדריך טיולים מחו"ל. אימה הייתה מטפלת ברפואה משלימה, אולם בשנה וחצי האחרונות עזבה את עבודתה לקדם סטארטאפ, גם הוא בתחום התיירות ואז הכול נעצר. האב שבת רעב במשך 16 יום וליאן החליטה שהיא ואחיה גם חייבים לסייע במעט על הכלכלה המשפחתית.
האב, צבי הרפז: "אני כל כך גאה בשניהם. הם הבינו את המצב ופשוט באופן מילולי החליטו להפוך את הלימון ללימונדה.
"ליאן ודניאל שניהם נשמות מדהימות והם הבינו שכאשר אין הכנסה אז צריך להדק את החגורה. הם החליטו לייצר לעצמם הכנסה ולהקל עלינו בזה שלא יבקשו כספים מאיתנו לאקסטרות שלהם אלא ידאגו לכסף הכיס בעצמם. זה ממש לא מובן מאליו ואנחנו גאים בהם עד הגג. בבוקר המכירה עוד לפני שמכרו את העוגיה הראשונה הם החליטו לתרום 400 שקל ממה שייצא לאחרים שזקוקים לזה".
2 צפייה בגלריה
רפי סער וליאן הרפז
רפי סער וליאן הרפז
רפי סער וליאן הרפז
(צילום: פרטי)
האם, מירב הרפז: "בעקבות המשבר קיבלנו הרבה פניות לתת לנו תרומות של כסף ולכך סירבנו בכל תוקף, אנחנו רחוקים מלהגיע למצב של לקחת , יש לנו קורת בית מעל הראש ומקרר עם אוכל וחסכונות שמאפשרים לנו מרווח נשימה.
"לי כהורה חשוב לחנך את הילדים שלי שכאשר אין הכנסות חייבים להצטמצם בהוצאות, מה שאומר שמוצאים רק על מה שבאמת צריך ומוותרים בשלב זה על המותרות. ליאן ודניאל החליטו במקום לבקש מאיתנו כספים לדברים הלא חיוניים, להקים דוכן של עוגיות ולימונדה על מנת שיוכלו להרוויח את הכסף בעצמם.
"לאורך השבוע האחרון קבלתי הרבה תגובות מאוד מחממות את הלב ותומכות על היוזמה, הנחישות והעוצמה שיש בליאן. אני כהורה רואה את היוזמה הזאת כשיעור חשוב בחיים, שיעור בהבנת המציאות, שיעור ביזמות ושיווק עצמי, יכולת ביטוי ועוד הרבה.
"לא הסכמתי לקבל כספים מאף אחד, כי זו לא היתה המטרה, חשוב לי לעביר את הילדים שלי שיעור בעצמאות, ובזכות המדיה ליאן מקבלת שיעור חשוב לחיים שאני חושבת שילווה אותה בחיים.
"אז אתמול אפינו המון עוגיות וארזנו אותן, ליאן ממש נרגשת, וחברות שלה התקשרו והציעו לבוא לעזור בדוכן מה שבכלל חימם את הלב. אז כן היא עוד לא בת 9 אבל עם לב ענק וראש של יזמית, היא חולמת להיות חלק מנבחרת ישראל כדורסל נשים וגם להיות דוגמנית ושחקנית בסרטים וסדרות. ואני, תפקידי לעודד אותה ולאמר לה שכל מה שהיא רוצה וחולמת עליו נמצא ממש פה בהישג יד, היא רק צריכה ממש לרצות ואני בטוחה שהיא תגשים כל חלום.
"אז כן הכל תלוי בנקודת המבט, כי כן אנחנו נמצאים בתקופה משוגעת והקורונה טרפה לנו הרבה קלפים, אבל אנחנו אופטימיים וחזקים כמשפחה ויודעים שנצא מתקופה הזאת מנצחים, מלוכדים והרבה הרבה יותר חזקים.
"ואם בכל זאת ראיתם את הדברים מנקודת מבט אחרת תנסו לשנות את נקודת המבט ופתאום הכל יראה לכם הרבה יותר אופטימי וורוד".
בסוף השבוע האחרון הזמין ראש העירייה רפי סער את ליאן ללשכתו לאחר שלדבריו "התרגש עד דמעות מהיוזמה שלה ושל אחיה: "חשוב לי להראות לכל תושבי כפר סבא מי הילדים שלנו בעיר הזו, אני גאה בליאן כל כך ומאמין שעוד נשמע עליה רבות - והעוגה שלך פשוט מעדן".