ועדת השרים אישרה אמש (ראשון) סגר לילי בכ-40 ערים ויישובים אדומים ביניהם ככל הנראה ובכפוף לשימוע, הישוב כוכב יאיר-צור יגאל.
1 צפייה בגלריה
ישוב אדום וסגר על כוכב יאיר
ישוב אדום וסגר על כוכב יאיר
ישוב אדום וסגר על כוכב יאיר
(צילום: טל שחר)
קראו גם >>
בעקבות הדיווחים כאילו נשקלת בממשלה אפשרות להטלת סגר על היישוב כוכב יאיר - צור יגאל פנה הלילה (שני) ראש המועצה המקומית, (עו"ד) יובל ארד, בדחיפות אל ראש הממשלה ואל השרים חברי קבינט הקורונה בדרישה למנוע זאת.
בפנייתו מציין ראש המועצה כי על פי מודל הרמזור היישוב מוגדר כ"צהוב" וכי שיעור החולים המאומתים עומד על רבע אחוז בלבד.
ראש המועצה ציין כי למרות שבשבוע שעבר היה גידול פתאומי במספר החולים הרי שצעדים שנקטה המועצה כבר ביום רביעי שעבר ובהם ביטול כל פעילות הפנאי, התרבות והמופעים ביישוב לרבות, סגירת חדר הכושר וסגירת הבריכה הביאו לעצירת שרשראות ההדבקה ובחלוף 5 ימים התווסף חולה אחד בלבד.
ראש המועצה מציין כי מדובר ביישוב שתושביו מצייתים באופן מלא להנחיות וכן לשמירה על שהייה בבידוד וכי כל הפרמטרים מצביעים על מרחק רב מהגדרתו כיישוב אדום.
עוד הוסיף ארד במכתבו לרוה"מ כי, סגירת מערכת החינוך, כך סתם וללא סיבה, תפגע קשות במאות משפחות והורים וביכולתם לקחת חלק במעגל התעסוקה ולהתפרנס.
ראש המועצה קרא לראש הממשלה ולשרים לעצור את האיוולת שבהכללת כוכב יאיר-צור יגאל ברשימת הערים האדומות.
הבוקר הודיע ראש המועצה ארד כי ככל שהחלטת הממשלה לא תשונה והיא תודה על הטלת סגר על כוכב יאיר-צור יגאל בכוונת המועצה לפנות עוד הבוקר לבג"צ, בדרישה להקפיא את ההחלטה ולבחון את אמות המידה לפיהן התקבלה.
"לא אתן", אמר ראש המועצה יובל ארד, "במחי החלטה אומללה לפגוע אנושות בחירות ובזכויות היסוד של תושבי היישוב".