זה קרה אצלנו: כרזות המעודדות לכאורה אונס נתלו על ידי תלמידי תיכונים בכפר סבא לפני מספר ימים, כך דווח הבוקר (שני) בגלי צה"ל על ידי הכתבת הדס שטייף.
3 צפייה בגלריה
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
חלק מהכרזות והגרפיטי בתיכונים בעיר
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>
בכרזות שנתלו בסוג של הלצה או אמירה ביקורתית ממש לא מוצלחת על רקע האונס המזעזע באילת נכתב: "שתיקה = הסכמה" - "איה נאפה 12, אילת 30 = 100" ועוד. בבית ספר אחר רוסס על אחד הקירות גם כתובת מקוממת לא פחות: "אין יו"דניקית שלא מקבלת אין יבני"ק שלא נותן".
3 צפייה בגלריה
יודניקית מול 100
יודניקית מול 100
יודניקית מול 100
(צילום: פרטי)
מנהל התיכון בו לומדים התלמידים השעה אותם לאלתר ונכון להיום במערכת החינוך בעיר שוקלים כיצד להתמודד עם האירוע.
למרות השעייתם והסרת הכרזות הורים רבים ששמעו על תליית הכרזות דורשים לערוך "טיפול שורש" ו"בדק בית" בבית הספר: "אני לא מאמינה שבכפר סבא הגענו למצב כזה. חשבנו שזה משהו שרחוק מאיתנו. חשבנו שלנו זה לא יקרה. אבל הנה, כאן בבית הספר שנחשב אחד היוקרתיים באזור, יש אקלים שמעודד אונס. זה מזעזע. אנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות. הנהגת ההורים חייבת לפעול וכן עיריית כפר סבא. דבר כזה לא יכול לעבור לסדר היום".
גם אחד מהפעילים החברתיים בעיר הביע כעס אך ניסה למתן את את חשיבות האירוע: "כשלעצמי אני חושב שמדובר בסוג של בדיחה גרועה או ניסיון של איזה 'תיכוניסט אומן' לעורר פרובוקציה כדי להביא למודעות לנושא. כל זה אינו משנה את העובדה שנתלו כאן כרזות שאי אפשר להתעלם שהן משתמעות כקריאה לאונס, גם אם התכוונו למשהו אחר ויצא להם מחורבן".
3 צפייה בגלריה
עוד אחת מהכרזות שנתלו
עוד אחת מהכרזות שנתלו
עוד אחת מהכרזות שנתלו
(צילום: פרטי)
חברת מועצת העיר הדר לביא מסרה אף היא זעזוע עמוק מהכרזות: "אונס הוא נקודת הקצה של תהליך שמתחיל קודם כל בחינוך. קודם כל בהנחלת ערכים. יש דברים שלא עושים גם אם מדובר בבדיחה. יש כללי ברזל שצריכים להיות מוטמעים במערכת החינוך. הרבה מעבר למבנים יפים ולהישגים בבחינות בגרות. חינוך הוא קודם כל ערכים. לצערי, הבוקר נחשפנו לדבר שהוא הכי רחוק מזה".