חזיר שממוקם בחי פארק כפר סבא מעורר את זעמם של תושבים דתיים בעיר ושל חלק מתושבי המגזר הערבי שמגיעים לבקר במקום: "לא רוצים לראות את החיה הטמאה הזו ובטח לא לתת לילדים ללטף אותה".
1 צפייה בגלריה
החזיר בחי פארק כפר סבא. "חיה טמאה"
החזיר בחי פארק כפר סבא. "חיה טמאה"
החזיר בחי פארק כפר סבא. "חיה טמאה"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
עצומה שנפתחה בסוף השבוע על ידי תושבים דתיים וערבים המגיעים לבקר בפארק העירוני בכפר סבא קוראת להוציא את חזיר המשק שהוצב במקום.
בעצומה נכתב כי, "כנראה שבעיריית כפר סבא ו/או הנהלת הפארק התגבשה החלטה לדלל את הנוכחות הדתית והערבית באיזור הפארק ופינת החי בפרט. היות וישנו בג"ץ האוסר על סגירת הפארק לציבורים שאינם מתגוררים בעיר הוחלט על פתרון אחר.. הבאת גורם 'תמים' שיגרום להם שלא להגיע.
"אנו הציבור הדתי והערבי תושבי העיר מוחים בזאת על היוזמה להדרת ציבורים גדולים מהפארק בכלל ומפינת החי בפרט, וזאת בשל הבאת חזיר שהינו חיה טמאה שפוגעת ברגשות הציבור הדתי חרדי וערבי".
מספר תלונות הוגשו כבר למוקד העירוני בסוף השבוע: "אין לנו בעיה עם כל חיה, גם אם היא חיה לא כשרה שמביאים לפינת החי", אמר ד.ו תושב העיר, "אנחנו גם הולכים לספארי ורוכבים על סוסים. הבעיה היא רק עם החיה הזו שמסמלת במשך אלפי שנים את כל מה שאנטי ליהדות, והבעיה היותר גדולה שהטיפול בה ומיקומה למעשה ממומן גם על ידינו. חסר חיות חמודות?".
"בציבור הערבי המצב חמור שבעתיים", מסרה משפחה מטירה שהגיעה למקום עם ילדיה ויצאו מהפארק: "אצלנו בדת אסור אפילו לגעת בו, ביהדות אין איסור ללטף את החיה הזו, אבל אצלנו זה אסור. אז הילדים רוצים ללטף וגורמים לנו בעיות. למה ככה?".
מעיריית כפר סבא טרם נמסרה תגובה.