כפר סבא אוהבת ספרים: במהלך שתי תקופות הסגר עליהן הכריזה הממשלה כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה בישראל, פתחה הספרייה העירונית שירות חדש לתושבות ולתושבי כפר סבא – משלוחי ספרים עד הבית – ללא עלות.
1 צפייה בגלריה
 משלוחי ספרים עד הבית
 משלוחי ספרים עד הבית
משלוחי ספרים עד הבית
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>
במסגרת השירות החינמי, יכלו תושבות ותושבים לבחור ספרי קריאה מרשימה מקוונת, לשלוח את בחירתם להנהלת הספרייה העירונית ולקבל ספרים עד לפתח הבית.
על פי ניתוח הנתונים משתי התקופות, עולה כי תושבי כפר סבא השאילו למעלה מ-16 אלף ספרי קריאה מספריית הילדים והנוער ומספריית המבוגרים.
עוד עולה מהנתונים, כי בתקופת הסגר הראשון הספר הנקרא ביותר בקרב ילדים היה "שודדי הים האדריאטי" של גלילה רון פדר, כאשר במקום השני ניצב הספר "כדור שלג" של אותה הסופרת ובמקום השלישי הספר "הרפתקאותיו של ג'ורג' הסקרן"
בקרב בני נוער הספר הנקרא ביותר היה "לב של דיו" של קורנליה פונקה, במקום השני הספר "האריה, המכשפה וארון הבגדים" של קליב סטפלס לואיס ובמקום השלישי ומאותה סדרה, הספר "הנסיך כספיאן" של קליב סטפלס לואיס.
בקרב המבוגרים ניצב במקום הראשון הספר "רשימת המשאלות" של לורי נלסון ספילמן, במקום השני הספר "מתנת כוכבים" של ג'וג'ו מויס ובמקום השלישי הספר "פרפר במחסן" של שולמית לפיד.
בתקופת הסגר הראשון הוכתר הספר "תעלומת החטיפה המסתורית" של מיכאל אבס כספר הנקרא ביותר בקרב ילדים, במקום השני "מנהרת הזמן 13: השבת השחורה" של גלילה רון פדר ובמקום השלישי "הרפתקאות דוד אריה בקוטב המערבי" של הסופר ינץ לוי.
בקרב בני הנוער הוכתר בתקופה זו הספר "הארי פוטר ואבן החכמים" של ג'י.קי רולינג כספר הנקרא ביותר, "במקום השני "מטילדה" של רואלד דל ובמקום השלישי "39 רמזים: תו קטלני" של גורדון קורמן.
בקרב המבוגרים נמצא במקום הראשון הספר "חיי השקר של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה, במקום השני "הערעור האחרון" של ליעד שהם ובמקום השלישי "המטופלת השקטה" מאת אלכס מיכאלידס.
שיאני הקריאה הם אח ואחות שבמהלך הסגר ובעצם בין התאריכים 18.9-1.11 הזמינו והשאילו מהספרייה 74 ספרי קריאה.
עוד נתון מעניין, מאז תחילת 2020 ועד היום יש שתי משפחות שיאניות: במקום הראשון משפחה שהשאילה מתחילת השנה ועד היום 348 ספרים, ובמקום השני משפחה שהשאילה 266 ספרים.
יש לציין, כי במהלך תקופות הסגר עבדו עובדות ועובדי הספרייה העירונית לילדים ולמבוגרים, טיפלו בכל הבקשות שהתקבלו למשלוחי ספרים, בבקשות לרישום כמנויים ודאגו שאלה יגיעו לבתי כל תושבת ותושב, תוך סידור הספרים בתיקי בד מיוחדים – שירות שזכה לתשבוחות רבות מצד הקהילה המקומית והארצית.