הסתיימה פגרת הקיץ הקצרה יחסית, בגלל המונדיאל החורפי בקטאר, ועונת 2022/23 יוצאת לדרך. מכבי נתניה תארח מחר את בית"ר ירושלים והפועל חדרה תתארח אצל הפועל ירושלים בפ"ת. בלאומית, הפועל כפר־סבא שיחקה כבר אמש בראשל"צ, ואילו הפועל רמה"ש תארח ביום שני את בני־יהודה בלוד. אז מה עשו קבוצות השרון בקיץ האחרון, איך הן התכוננו לעונה שבפתח ולמה אפשר לצפות מהן. התשובות בהמשך.
1 צפייה בגלריה
פחות מתעסק בשטויות, יותר בכדורגל. בן רייכרט
פחות מתעסק בשטויות, יותר בכדורגל. בן רייכרט
בן רייכרט
(צילום: עוז מועלם)
הפועל כפר־סבא - מת אב ומת אלול
הפרשה של הקיץ: מכיוון שמקצועית לא היו להפועל כפר־סבא בשורות בחודשים האחרונים, נשארו עם מחאת האוהדים נגד יצחק שום. האמת היא שלא ממש ברור מה הם רוצים ממנו, חוץ מאשר שיקום ויילך, אבל זה יצר אווירה חמוצה סביב הקבוצה. ההישגים הדלים בגביע הטוטו (שלושה הפסדים ותיקו מאופס) סיימו קיץ קל בתקווה לאביב וחורף עשירים יותר.
שינויים בסגל: בשתי מילים, פינוי בינוי. כמעט כל הסגל מהעונה שעברה התפזר לכל רוח. הבלם שי בן־דוד הוא השחקן המשמעותי היחיד שנשאר, וגם קיבל את סרט הקפטן, אבל בינתיים קשה להגיד שההגנה בהנהגתו היא סיפור הצלחה. במקום העוזבים בנתה משפחת שום את הקבוצה על שחקנים צעירים (בתקווה שהם גם רעבים), חלקם מקבוצת הנוער ואחרים מהשאריות של קבוצות אחרות. איך כל זה יידבק? נחיה ונראה.
הרכש המסקרן: עוזיאל פרדו בן ה־23 צמח במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים ונחשב לכישרון עולה במועדון, אבל בינתיים לא הצליח לפרוץ. הייתה לו עונת השאלה מוצלחת בהפועל אשקלון בלאומית, במהלכה כבש 9 שערים, אבל בשנתיים האחרונות חזר לבית"ר ולא הרעיד את הרשת אפילו פעם אחת. אולי מסלול ההמראה שלו נמצא בלויטה.
מעמד המאמן: עומר פרץ בן ה־36 קיבל צ'אנס ראשון בקבוצה בסדר גודל כזה, אבל לא את כל הכלים להצליח. אומרים שהוא אחד ממאמני העתיד של ישראל, אז בואו נראה איך הוא מרכיב את הפאזל הזה בכפר־סבא.
תסריט אופטימי: הקבוצה הצעירה והרעננה מפתיעה את כולם, שמה בצד את הפתיחה הגרועה בגביע הטוטו ודוהרת בצמרת הטבלה. האם זה יספיק לעלייה? אולי, עם חיזוק מתאים בינואר.
תסריט פסימי: הקבוצה הצעירה אך הנבולה לא מצליחה לפרוח ושוקעת בתחתית. האם זה יוביל לירידה? אולי, בלי חיזוק בינואר.

הפועל רמה"ש - לא אני הוא האיש

הפרשה של הקיץ: הפגרה התחילה עם חיים לוי בתפקיד המאמן, אותו מילא גם בעונה שעברה, המשיכה עם דחיקתו החוצה ומינויו של חיים שאבו, אחר כך הגיעה הודעת הרשות לבקרה על הורדת הקבוצה לליגה א' בגלל איחור בהגשת מסמכים – ובסוף הייתה ההעפלה לגמר גביע הטוטו עם ארבעה ניצחונות ברציפות. בסך הכל קיץ סולידי.
שינויים בסגל: תחנת רכבת. כמו בכל קיץ, חצי סגל עוזב ושחקנים אחרים מגיעים במקומם. לפחות העוגן של ההגנה, דודי תירם, נשאר.
הרכש המסקרן: מה יהיה עם בן רייכרט? הקשר חוזר לקדנציה שנייה בקבוצה, ומעניין יהיה לראות אם הוא ישתקם בה אחרי התקופה הלא טובה שעבר אחרי עזיבתו. היו לו אומנם גם ימים טובים בהפועל כפר־סבא, אבל בהמשך עזב אותה בטונים צורמים וגם השהות במכבי פ"ת ובבני־יהודה לא תיזכר לו לטובה. אולי ברמה"ש הוא יחזור לעצמו.
מעמד המאמן: חיים שאבו הוא בן בית בקבוצה, חצי חבר הנהלה גם כשהוא במקומות אחרים. בעונה שעברה הוא חזר על תקן מנהל מקצועי, אבל מהר מאוד התברר שהשיטה הזאת לא יכולה לעבוד בגרונדמן ועכשיו הוא שוב על הקווים. האם החברות שלו עם ראשי הקבוצה תשרוד גם בימים פחות טובים? בכל מקרה, האצבע על הדק הפיטורים תהיה הייתה פחות קלה.
תסריט אופטימי: שאבו מצליח להדביק את הסגל, הקבוצה רצה בצמרת וביום בהיר אפשר לראות באופק את ליגת העל.
תסריט פסימי: שאבו לא מצליח להדביק את הסגל, הקבוצה מדשדשת בתחתית וביום סגריר אפשר לראות באופק את ליגה א'.