בזמן שהנושאים המקצועיים בהפועל כפר סבא מתנהלים בעצלתיים, ואף שחקן בעל שם עדיין לא הצטרף לסגל של אופיר חיים (שכרגע מסתפק בזרים אפריקאים צעירים, זולים ובעלי פוטנציאל), השבוע נפל דבר בסאגה הבלתי נגמרת בין יצחק שום לבעלים הקודם סתיו שחם, שכזכור מנהלים תביעות הדדיות זה נגד זה.
900 אלף שקלים בית המשפט קבע, כי על שום לשלם לשחם כ-400 אלף שקלים בעבור העברת המועדון, כאשר שום מחויב להעביר את הצ'ק שביטל על סך 250 אלף שקלים, ולכך מתווסף סכום של 156 אלף שקלים בגין הוצאות משפט, קנסות וריביות.
2 צפייה בגלריה
יצחק שום. ביקורת לא פרופורציונלית נגדו | צילום: אורן אהרוני
יצחק שום. ביקורת לא פרופורציונלית נגדו | צילום: אורן אהרוני
יצחק שום. ביקורת לא פרופורציונלית נגדו | צילום: אורן אהרוני
בפסק הדין בבית משפט השלום בתל אביב קבעה השופטת, דליה ורד, כי "לאחר שעיינתי בכלל המסמכים, אני סבורה שטענותיו של המבקש (שום), אינן מגלות הגנה אפשרית. החומר שהובא בפני בית המשפט שומט את הקרקע מתחת לטענותיו של המבקש, באופן שבנוגע למסקנה המשפטית לא נשאר דבר מטענות אלה. בנסיבות אלה אין מקום למתן רשות להגן. על יסוד האמור לעיל, אני דוחה את ההתנגדות".
"יצחק שום משלם עכשיו מה שהוא היה אמור לשלם מזמן, רק שעכשיו זה בתוספות של ריביות והצמדות", אומר שחם השבוע. "מעבר לסכומים שהוא היה חייב לשלם, עכשיו הוא יצטרך לשלם גם את כל הוצאות המשפט. הוא נתן צ'ק ביטחון, ולאחר שהוא הפך לבעלים של הפועל כפר סבא, הוא החליט לבטל את הצ'ק. השופטת החליטה לשים לזה סוף. הצדק יצא לאור. נדרש קצת זמן, אבל העיקר שזה נגמר כמו שזה היה אמור להסתיים".
2 צפייה בגלריה
סתיו שחם בתקופה היפה של הפועל כפר סבא | צילום: ראובן שוורץ
סתיו שחם בתקופה היפה של הפועל כפר סבא | צילום: ראובן שוורץ
סתיו שחם בתקופה היפה של הפועל כפר סבא | צילום: ראובן שוורץ
שחם מוסיף: "זה לא דבר שהטריד אותי יותר מדי והדיר שינה מעיניי, אבל הצדק צריך לצאת לאור, ואני שמח שכך קורה. קנית מועדון? לא יכול להיות שנתת צ'ק, ואחר כך תבטל אותו ולא תשלם. לא שילמת אז? תשלם היום בריבית דריבית. חבל שזה נגרר לשם, אבל מה לעשות שאנשים צריכים לעמוד בהתחייבויותיהם, ובהסכמים שנחתמו? שום חשב, שבמקום לשלם לי את הכסף יתפשרו אתו, אבל הוא נפל על הבנאדם הלא נכון. הצדק יצא לאור, וקיבלתי את מה שמגיע לי".
לא חוזר שום מצדו, איך לא, רואה את הדברים קצת אחרת. "השופטת לא הכריעה שום דבר לטובתו. המשפט צריך להסתיים באוקטובר, וכשהכול ייגמר נדע בדיוק מה הרווחנו ומה הפסדנו", הוא אומר. "לגבי צ'ק הביטחון, רצינו לצרף אותו לתביעה הכוללת, אבל השופטת החליטה להפריד בין שניהם, ונתנה אפשרות שנגיש עוד חובות עבר של 108 אלף למס הכנסה ו-130 אלף לגיא בלום. אישרו לנו להגיש את התוספת הזאת ולצרף לתביעה שלנו. כלומר לתביעה שלנו נגדו מתווסף עכשיו עוד סכום של 238 אלף שקלים. צ'ק הביטחון בסך 250 אלף שקלים מגיע לו בגין הקבוצה, רק שאנחנו רצינו להכניס הכול למשפט אחד, אבל נקבע שהדברים אינם קשורים זה לזה. את ה-250 אלף הוא יקבל, אבל את השאר הוא יצטרך לשלם".
בו-זמנית ממשיכה להתנהל התביעה הנגדית של שום נגד שחם, על כך שלטענתו, נמצאו חובות עבר ששחם, על פי ההסכם ביניהם, מחויב לשלם. שחם מכחיש כמובן את הימצאותם של חובות אלה. פסק הדין בתיק הזה אמור להינתן באוקטובר.
שום: "סתיו לא הגיע לדיון האחרון, אז הדברים נדחו למועד מאוחר יותר. עכשיו יש פגרה של חודשיים בבתי המשפט, וכנראה הם ידעו למה לא כדאי להגיע לדיון. בסופו של דבר, כשנחשב את כל הסכומים, נראה מי הרוויח ומי הפסיד. נמתין לאוקטובר ונדע הכל". שחם: "יש תביעה נגדית שמתנהלת, אבל אני לא מודאג. יש דוח של מומחה חיצוני, שקבע שאין כאן שום דבר, ואני בטוח שגם כאן אצא עם ידי על העליונה. הוא שוב יצטרך לשאת בהוצאות. במשפט הזה לא הגענו אפילו לשלב ההוכחות, וייקח עוד זמן. זה לא מציק לי, ואם יש מישהו שצריך להיות מוטרד מכך זה שום, כי בינתיים הוצאות המשפט מתנפחות".
ולכל מי שתהה האם שחם משתעשע ברעיון לחזור, הבעלים לשעבר משחרר הצהרה חד-משמעית: "ממש לא, אני רחוק מזה שנות אור. הכדורגל שלנו מלווה בהרבה דברים שאני לא אוהב לראות, ואני לא מעוניין להיות חלק מזה. לקח לי לא מעט זמן לצאת משם ולהסיר את הדברים שנדבקו אליי, אז לחזור עכשיו?".