במכתב שיזם ראש העיר גבעתיים רן קוניק, המשמש גם כיו"ר ועדת התרבות והספורט של מרכז השלטון המקומי, הוא קורא להצניע את חגיגות יום העצמאות ה-76, לנהוג בסולידריות עם המשפחות השכולות, לכבד את כאבן הטרי ולהתאחד למען החזרת החטופים הביתה בשלום.
2 צפייה בגלריה
סער. יום עצמאות צנוע ומאופק
סער. יום עצמאות צנוע ומאופק
סער. יום עצמאות צנוע ומאופק
(צילומים: יח"צ, עידו ארז)
אל קוניק הצטרפו ראשי ערים נוספים, ובהם ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר גני תקווה ליזי דלריצ'ה, ראשת מועצת קדימה-צורן קרין גרין וראש העיר רעננה חיים ברוידא, שתומכים ביוזמה וסבורים "שעם ישראל נמצא באחת התקופות הקשות והמורכבות ביותר שידע. השנה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צפוי להיות מורכב אף יותר, כאשר הצטרפו אלפי משפחות חדשות למעגל השכול, לצד-134 חטופים, ובניהם ילדים, נשים, גברים וקשישים הנמצאים בשבי החמאס, ואנו נמצאים עדיין בתוך מלחמה קשה שלא ברור מתי ואיך תסתיים".

2 צפייה בגלריה
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
יום העצמאות צנוע
(צילום: חורחה נובומינסקי)

רפי סער: "יום העצמאות השנה הוא לא עוד יום עצמאות. ישנו קושי לחגוג ולשמוח כאשר אלפי משפחות איבדו את יקיריהם והצטרפו אל מעגל השכול בחודשים האחרונים, לצד 134 חטופים שעדיין מוחזקים בעזה ונמצאים בסכנת חיים מיידית. זוהי עת לסולידריות חברתית, להבין את כאבן של המשפחות, לפעול בצורה המכבדת ומכילה את כאבן ככל האפשר"

קראו גם:

מלבד חגיגות צנועות יותר, קורא קוניק לנהוג באיפוק במהלך יום הזיכרון כולו, לפתוח את בתי הקפה והמסעדות רק החל מהשעה 12:00 בצהריים ולהימנע מהשמעת מוזיקה במקומות ציבוריים, לרבות מקומות בילוי ופנאי.