השנה היא 1990. סדאם חוסיין משגר סקאדים לישראל, ולצמד הזרים הפולנים של הפועל כפר סבא ייז'י ויאס וייז'י קפיאס זה הספיק כדי להימלט על נפשם ולתפוס את הטיסה הראשונה לוורשה.
2 צפייה בגלריה
מוטי ועמית. נולד מוכן לזה | צילום:  אסף פרידמן
מוטי ועמית. נולד מוכן לזה | צילום:  אסף פרידמן
מוטי ועמית. נולד מוכן לזה | צילום: אסף פרידמן
המאמן הפולני של כפר סבא, וויטק לזארק, שלא ברח מהארץ, החליט לזרוק להרכב ילד בן 17 וחצי העונה לשם מוטי יברבאום. הקשר הצעיר ניפק בכורה נהדרת, ועזר לכפר סבא לנצח 1:2 באצטדיון רמת גן את בית"ר תל אביב. אגב, על הקווים של בית"ר עמד אז אחד יצחק שום.
28 שנים אחרי. מכת פציעות בקישור של כפר סבא, וארז בנודיס זורק להרכב ילד בן 17 ושלושה חודשים העונה לשם עמית יברבאום. אל מול עיניו של האב הנרגש עולה הג'וניור לבכורה שלו בהרכב, ועוזר לקבוצתו להשיג ניצחון חוץ חשוב בעכו. גם הפעם יצחק שום ברקע, הפעם בתפקיד בתפקיד הבעלים של כפר סבא.
פריצה מהירה
למי שלא מכיר, מוטי יברבאום (45), נחשב לאחד הסמלים הכי גדולים של המועדון הירוק ושימש כמעט בכל תפקיד אפשרי במערכת, הוא גם אחד האוהדים הכי גדולים של כפר סבא.
"אתה יודע מה זה בשבילי הדבר הזה שקורה עכשיו? אם לא מספיק השיגעון שלי להפועל כפר סבא, עכשיו גם הבן שלי בתוך כל זה, ואני צריך להתמודד עם העניין", אומר מוטי.
2 צפייה בגלריה
סוגרים מעגל שהחל במלחמת המפרץ. מוטי ועמית יברבאום | צילום: אסף פרידמן
סוגרים מעגל שהחל במלחמת המפרץ. מוטי ועמית יברבאום | צילום: אסף פרידמן
סוגרים מעגל שהחל במלחמת המפרץ. מוטי ועמית יברבאום | צילום: אסף פרידמן
עמית רק בן 17, לומד בכיתה י"ב בתיכון כצנלסון בעיר, אבל נראה ונשמע משופשף מאוד. "כל החיים שלי הייתי סביב הכדורגל וסביב הפועל כפר סבא", הוא אומר. "הגעתי מוכן, כי אבא שלי היה שחקן והיה לי ממי ללמוד. ראיתי גם את אבא מתראיין לתקשורת לאורך השנים, ולמדתי ממנו איך להתנסח. תמיד דמיינתי את עצמי עומד ועונה לשאלות העיתונאים, והנה זה קורה לי עכשיו. אני ממש לא נלחץ מהמעמד, ומשתדל להישאר עם הרגליים על הקרקע".
"בינתיים הולך נחמד", אומר הקשר הצעיר, לאחר שפתח גם במשחק הניצחון האחרון מול אחי נצרת. "הרגשתי טוב במשחקים שבהם פתחתי, ואני מקווה להמשיך להוכיח את עצמי. הכל קרה מהר, אבל זה בסדר גמור".
הראיון המלא עם השניים יפורסם במוסף סוף השבוע הקרוב של "ידיעות השרון".