2 צפייה בגלריה
נועה ארז | צילום: משה עמית, מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
נועה ארז | צילום: משה עמית, מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
נועה ארז | צילום: משה עמית, מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא
"המועדון הזה צמח מכלום", מסבירה נועה ארז (28), "מנקודה שאני ועדי בן חיים היינו לבד באימון ועד למועדון שלוקח אליפויות וגביעים, עם שחקניות זרות, מאמן והנהלה מעולים. עם הכל".
למעשה ארז הייתה שם תמיד. הליברו שגדלה במועדון הייתה שם לפניי כעשור כשמועדון הכדורעף של הפועל כפר סבא, זה שכולם מהללים כאחד הטובים אם לא הכי טוב בארץ היה על סף התפרקות, באליפות הראשונה ב-2014 ועד להשתתפות ההיסטורית בצ'מפיונס ליג בתחילת השנה.
המסע הזה ימשיך ביום רביעי הקרוב (10.1, 19:00, אולם אינשטיין), כשכפר סבא תפגוש את דודינגן השווייצרית במסגרת משחק הגומלין של שמינית גמר גביע ההתאחדות האירופי (האלופה הפסידה 1:3 במשחק הראשון בשוויץ, א.י.).
היי נועה, לא היה לכן קל במשחק הראשון בשוויץ.
"כן, הן קבוצה טובה אבל אנחנו שיחקנו בלי הקבלנית הברזילאית שלנו (אנג'ליק קוררה) שהיא שחקנית משמעותית. אנחנו צריכות להיות בשיאנו אבל זה אפשרי".
הקבוצה הזו נחשבת לאחת הטובות שנבנו בכפר סבא. את מרגישה שזה סוג של שיא מבחינתכן?
"הזרות שלנו השנה מעולות. שתי ברזילאיות שאחת מהן (מרסיליניה קוריאה, א.י.) כבר שנה שנייה איתנו ותמשיך גם לעונה הבאה. יש לנו שחקנית יפנית (איומי נקאמורה, א.י.) ועם שחקניות יפניות תמיד כיף לשחק. זו תרבות שונה וזה עולם אחר. מבחינת הישראליות, כפר סבא תמיד היו עם השחקניות הכי איכותיות שיש".
איך את מסבירה את ההצלחה הזו של כפר סבא, ממועדון עם קשיים שהגיע עד לאליפויות?
"זו עבודה של שנים. זה התחיל מקבוצה פחות טובה ויש את הבסיס של הבנות שהרבה שנים במועדון שעוזרות למועדון להשתפר. כי הבסיס בסופו של דבר חשוב".
מה הזיכרון שהכי זכור לך בתקופה שלך במועדון?
"קודם כל יש את האליפות ב-2014 שעצם ההגעה לגמר הייתה משהו גדול. אבל כשלקחנו את האליפות זה היה בגדר סנסציה. משהו הזוי שאף אחד לא חשב שיקרה. זה רגע שעדיין לא עברתי משהו יותר כיפי ממנו בכדורעף".
2 צפייה בגלריה
ארז חוגגת עוד נקודה. הייתה בכפר סבא לאורך כל הדרך| צילום: פרטי
ארז חוגגת עוד נקודה. הייתה בכפר סבא לאורך כל הדרך| צילום: פרטי
ארז חוגגת עוד נקודה. הייתה בכפר סבא לאורך כל הדרך| צילום: פרטי
כשאתן נפגשות עם קבוצות באירופה מדובר במשחקים מאוד מאתגרים, ואז אתן חוזרות חזרה לישראל ואין הרבה תחרות. איך מתמודדים עם רכבת ההרים הזו?
"כן, זה קשה. ככל שמשחקים נגד קבוצות ברמה יותר גבוהה, כך אפשר להעריך את הרמה שלך בתור קבוצה ולהשתפר. כאן אתה מגיע לשחק ויש קבוצות ברמה פחות טובה ויש קבוצות שיש לנו התמודדות איתן. אבל בסופו של דבר אנחנו קבוצה מאוד מחוברת. ובכלל הבנות הן כמו משפחה, הן החברות הכי טובות, מעבר למשחקים והקבוצה".
יש ממש יריבות מובהקת ביניכן לבין מכבי חיפה על השליטה בליגה. אין יותר מדי קבוצות שיכולות לאיים עליכן חוץ מחיפה.
"כן, כרגע אנחנו והן אלו שתי הקבוצות הכי יציבות לאורך העונות. תמיד יש זרות טובות, תמיד יש ישראליות טובות. אמנם זה כבר אמצע העונה אבל אנחנו בקושי שיחקנו בליגה העונה, כך שמבחינתנו זו רק ההתחלה. זה שאנחנו מנצחות זה טוב ויפה אבל הכל עוד יכול להשתנות. הקבוצות התחזקו. קריית אתא מתכוונות להתחזק מבחינת הזרות, כך שהכל עוד יכול להשתנות. חייבים להמשיך לעבוד קשה".
איך זה להיות ליברו, מדובר בשורה התחתונה בפועל השחור, לא?
"זה מי שעושה את העבודה השחורה. אבל בסופו של דבר זה תפקיד עם הרבה נשמה ורגש ובשביל להצליח בו צריך הרבה בטחון עצמי ולהיות חזק עם הראש, ועם הרבה עזרה של הבנות כי בסופו של דבר אתה עושה את העבודה שאף אחד לא רואה וצריך חיזוקים לפעמים. מי שמבין יכול לראות את המשמעות של התפקיד, אבל מי שלא בסוף רואה רק את מי שעושה את הבום בסיום ההתקפה".
בתור כפר סבאית. מי יהיה ראש העיר הבא?
"(ארז עונה ללא היסוס) יוסי סדבון. הוא חלק מהמועדון שלנו אז אנחנו מאחלות לו בהצלחה (סדבון הוא יו"ר חבר הנאמנים של המועדון, א.י.)".