המאבק על תוכניות הבנייה במזרח כפר סבא עלה עוד מדרגה כאשר שני המחנות, המתנגדים לתוכניות והמצדדים בהן, יצאו לחזית. ראש העירייה רפי סער ומספר פעילים קיימו מסיבת עיתונאים בה הציגו בפירוט רב את התוכניות, שעיקרן סיוע לזוגות צעירים לרכוש דירה בעיר לנוכח יוקר הדיור המאמיר, ומאידך המתנגדים, שטוענים לכאוס תחבורתי, כלכלי ותשתיתי שעתידה העיר לספוג בשל אישור התוכניות, הגישו את ההסתייגויות שלהם לוועדה לתכנון ובנייה ולרמ"י.  
1 צפייה בגלריה
השטח בצופית, הדמיה של תכנית "כאן ביתי"
השטח בצופית, הדמיה של תכנית "כאן ביתי"
השטח בצופית, הדמיה של תכנית "כאן ביתי"
(צילומים: פרטי, עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>>

בעד:

להשאיר את הצעירים
ראש העירייה הציג את התוכנית המשולבת לבנייה במזרח כפר סבא, הנקראת "כאן ביתי", ויש בה שני נדבכים עיקריים: הקמת קריית הצעירים ופרויקט התחדשות עירונית בשכונת יוספטל, שניהם בצפון מזרח העיר.
קריית הצעירים היא שכונת מגורים חדשה, הצפויה לכלול כ־3,800 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ותעסוקה. התוכנית מבוצעת במסגרת תוכנית כפר סבא צפון (תמ”ל 1088), ביוזמת העירייה ורשות מקרקעי ישראל, ותכלול בנייה לטובת זוגות צעירים: כ־2,000 דירות במחיר מופחת, כ־1,000 דירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח, ועוד כ־427 לסטודנטים וחיילים משוחררים. השכונה תיבנה בצפון מזרח העיר, בסמוך לשכונות כפר סבא הצעירה ובית נוף, ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן והשטחים החקלאיים. היא תתפרס על פני כ־646 דונם, וצפויה להיבנות על בסיס חזון המעודד שימוש במסלולי הליכה ואופניים על פני שימוש ברכב הפרטי.
בנוסף, תצא לדרך תוכנית התחדשות עירונית בשכונת יוספטל, שבמסגרתה יתבצע הליך של פינוי בינוי עבור 932 יחידות דיור. השכונה הוגדרה כמתחם בעדיפות לאומית בקבינט הדיור בנובמבר 2021. במסגרת התוכנית ייפרדו התושבים מדירותיהם הישנות ויקבלו דירות חדשות בבנייה מודרנית. הפרויקט הענק צפוי להוסיף כ־3,500 יחידות דיור חדשות, תוך מתן פתרונות נרחבים וכוללים לתשתיות צמודות ותשתיות כלל עירוניות.
במסיבת העיתונאים התייחסו הדוברים למתנגדים לתוכניות, בעיקר מההיבט התחבורתי, וטענו כי מתוכננים מהלכים חסרי תקדים בתחום התחבורה שיעניקו פיתרון לגודש בכבישים בעיר. במסגרת התוכנית יורחב כביש 541, אחד מצירי הרוחב החשובים בשרון הדרומי ומקשר בין צירי האורך הארציים - כביש 2, נתיבי איילון וכביש 4. בנוסף ייסלל כביש 5504 לאזור התעשייה המזרחי, שיסייע בשחרור הפקקים בכניסה בעיר. צירי המוביל ובן יהודה בעיר יורחבו משמעותית, וכביש 5503 החדש יחובר לציר טשרניחובסקי.
ראש העירייה אמר לסיכום: "אנחנו לא מתכוונים להתבונן מהצד בזמן שהמשפחות הצעירות קורסות תחת נטל עליית מחירי הדיור. נעשה הכל בכדי להשאיר את המשפחות הצעירות כאן בכפר סבא".

נגד:

פקק תנועה אחד גדול
לצד מסיבת העיתונאים, הגיש השבוע מטה המאבק נגד תמ"ל 1088 התנגדות רשמית לוועדה לתכנון ובנייה נגד התוכנית. במטה המאבק מזהירים כי מימוש התוכנית, שתוסיף לאזור 10,000 תושבים ואלפי כלי רכב, יוביל לכאוס תחבורתי עצום ויהפוך את כפר סבא לעיר הפקוקה ביותר בישראל.
במטה המאבק טוענים, כי התוכנית כוללת אלפי יחידות דיור שנמצאות במרחק רב מצירי תנועה מרכזיים, מה שיחייב את התושבים החדשים לנסוע בתוך שכונות כפר סבא ובכך לפקוק את העיר. בנוסף, הבנייה המתוכננת רחוקה מנקודות תחבורה ציבורית, דבר שיחייב את הדיירים להשתמש ברכבים פרטיים ובכך להגדיל את הכאוס התחבורתי הצפוי בכפר סבא.
בחוות דעת רשמית של המהנדס נעם לבנה, מומחה בהנדסת תנועה ותחבורה, שהוגשה לוועדה, נכתב כי: "כבר כיום, ללא תוספת הבינוי המתוכננת במסגרת תמ"ל 1088, תשתיות התחבורה באזור מצויות בכשל. פיתוח מואץ ולא פרופורציונלי יגביר את העומס הקיים והבלתי נסבל בצירי התנועה באזור. המערכת התחבורתית במרחב שכונת המוביל ומושב צופית צפויה להיות בכשל במשך שעות רבות במהלך היום". 
ממטה המאבק נמסר, כי "ראש העירייה רפי סער חייב לעצור עכשיו את האסון התחבורתי, שעומד לפגוע בכל תושבי כפר סבא. תושבי העיר חייבים להבין כי מימוש תוכנית תמ"ל 1088 יהפוך את כפר סבא לפקק תנועה אחד גדול, ויסתום הלכה למעשה את העיר. אנחנו קוראים לראש העירייה סער להתעשת, לעצור את התוכנית, ובמקומה לקדם הליכי התחדשות עירונית דחופים שממתינים שנים רבות".
גם מועצת דרום השרון הגישה התנגדות לוועדה לתכנון ובנייה, גם בשל "גזילת שטחי חקלאות" ממושב צופית הממוקם בשטחה. ראש המועצה, אושרת גני גונן: "לא נסכים לחיסול השטחים החקלאיים עבור פיתוח אימפריאליסטי, לא מידתי ולא הכרחי. פיתוח העיר כפר סבא צריך ויכול להיעשות באמצעות התחדשות עירונית וניצול עתודות הקרקע שכבר נלקחו בעבר, ולא על חשבון השטחים הפתוחים שמשרתים לא רק את תושבי דרום השרון וכפר סבא בפרט, אלא גם את כל תושבי המדינה שצמאים למרחבים ירוקים. מנסים למכור ולעטוף את התוכנית הרעה הזו בצבעים ורודים של דיור בר השגה ושכונות ירוקות, אבל למעשה היא תוכנית להבאת כאוס תחבורתי ותשתיתי ללא צורך לתושבי האזור. התוכנית הרעה הזו לא תותיר ריאה ירוקה אחת באזור".
במקביל, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי על ידי הפעיל החברתי, עו"ד ראובן חן, וקבוצת רוכשי קרקעות בצפון רחוב בן יהודה. מעבר לנימוקים שהועלו כבר בהתנגדויות השונות שהוגשו לוועדה, טוענים העותרים כי השטח בצפון רחוב בן יהודה במערב העיר הוא חלופה מתאימה יותר לפרויקטים של בנייה, שיספקו את הזוגות הצעירים ולא יובילו לכאוס תחבורתי.