הלם בשכונת דורה בנתניה. גיורא בלטר בן ה- 52, בנם של מרים ואברהם בלטר, נהרג ביום ראשון בתאונת אופנוע במהלך חופשה משפחתית בתאילנד. בשכונה בה גדל וחי שנים רבות, מתקשים בני המשפחה והחברים לעכל את הבשורה המרה.
1 צפייה בגלריה
גיורא ז"ל (מימין). גיורא עם אחיו ואחותו (משמאל)
גיורא ז"ל (מימין). גיורא עם אחיו ואחותו (משמאל)
גיורא ז"ל (מימין). גיורא עם אחיו ואחותו (משמאל)
(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)
בלטר התגורר בשנים האחרונות בכפר סבא יחד עם אשתו טלי ושני ילדיהם נועם ונדב, תאומים בני 21 איתם נסע לחופשה משפחתית לרגל שחרורם מהשירות הצבאי.
"אני עדיין לא מאמינה שזה קרה ואני מדברת עליו בזמן עבר", אומרת מרים, אמו של גיורא. "לא הספקתי להכין לו את עוגת הביסקוויטים שהוא אהב ליום ההולדת"
"אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים של התאונה. רק שהוא עלה על אופנוע והתהפך'', מספרת מרים, שחגגה לאחרונה יום הולדת 72. "הבנתי שלא הספיקו לתת לו טיפול רפואי לאחר שפינו אותו בסירה מקופנגן לקוסמוי. אבל אין לנו עדיין את כל הפרטים. אנחנו עדיין לא מעכלים את זה. לפני שהם טסו, ממש לפני שבועיים, חגגנו לו יום הולדת כל המשפחה, כולל יעל ודובי האחים שלו. הוא היה ילד מדהים והוא עזר לי, ממש ישב על הרצפה לעסות את האזורים שעדיין כואבים לי לאחר תאונה שעברתי יחד עם בעלי לפני חודשיים. זו טרגדיה נוראית. כל מי שהכיר אותו לא מעכל. בשתיים וחצי בלילה, עם קבלת הבשורה המרה הזו, העליתי פוסט על זה שבני האהוב נהרג והגיעו לפה מיד שכנים וחברים, שגיא ואריה, חלק גדול מהם מהמתנ"ס של דורה. אנחנו פה שכונה כמו פעם, בעצב ובשמחה. אני מתנדבת המון שנים שם, גם בביטוח לאומי".
אברהם, אביו של גיורא, היה מוכר בשכונה בשל שירותו הצבאי כצנחן. ''אברהם הלום קרב ומצבו לא טוב", חושפת מרים. "עד גיל 13 הוא היה מרים את גיורא על הכתפיים עם בגדי צנחנים. כולם הכירו אותנו בשכונה וזוכרים שאברהם היה הולך ממלחמה למלחמה כשגיורא על הכתפיים שלו. הוא היה בחור מדהים. חברת המועצה ציפי קפל הייתה המורה שלו ביסודי. אני לא מאמינה שאמרו לי שאני צריכה להביא תעודת פטירה לבן שלי!".
חברים ומכרים של גיורא מילדות מספרים על בחור מקסים, נדיר ואהוב. חלי כנפו, חברת ילדות ספדה לו בכאב, ''היום הוא חוגג 52 אני כותבת ולא מאמינה שזה מה שכותבים במקום ברכה'', אמרה. ''גיורא הוא אחד שאף אחד לא שוכח לעולם. הוא היה אהוב על כולם ודאג לכולם, במיוחד לתא המשפחתי שלו. הוא היה אח וחבר שתמיד נמצא שם. בעל אוהב, אבא מדהים, איש משפחה לדוגמה ולמופת'.
בלטר, פסיכותרפיסט קליני, החל את הקריירה המקצועית שלו כעובד סוציאלי. בשנים האחרונות הנחה קבוצות של אחים שכולים מטעם משרד הביטחון וטיפל בגברים.