החלטה תקדימית של הוועדה המחוזית שקיבלה את עמדת עיריית כפר סבא ועצרה שני פרויקטים הגדולים של תמ"א 38/2 (הריסה ובינוי) ברחוב סוקולוב וששת הימים, זאת למרות שאושרו בוועדה המקומית בקדנציה הקודמת לפני הבחירות.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
הוועדה החליטה כי העירייה אמורה לאשר בתוך חצי שנה תכנית פינוי בינוי במתחמים, כפי שביקשה, והיה אם לא תגיש - הפרוייקטים ייצאו לפועל במתכונתם הנוכחית.
גורמים בכירים בענף התכנון טוענים כי הגשת תכנית כה מורכבת במתכונת כזו בתוך הזמן הנקוב (חצי שנה) היא קשה מאוד אם כי לא בלתי אפשרית, ובכל מקרה, גם אם תוגש תצטרך העירייה להחתים את כל הדיירים על התכניות החדשות "ובקיצור, המתחמים האלו ייבנו רק בעוד כעשור".
טל ברוך, מבעלי חברת TABA קידום פרויקטים, אשר מלווה את היזמים וחלק מבעלי הדירות מסר: "מחזירים את הפרויקט לנקודת התחלה של 14 שנים אחורה, הדיירים היו ערב פינוי הדירות לפי תמא 38/2 ועכשיו יסרבו לחתום על חוזים חדשים עם מסחר/ משרדים/ חניון ציבורי מתחת לבניין שלהם. חסר תקדים שעירייה מאשרת פרויקט ונותנת היתר בתנאים ואז מוציאה סירוב ופונה לוועדה מחוזית כדי לעצור מתן היתרים כשראש העיר והמהנדסת מבינים שהם יפסידו בערר. הורסים את מה שנותר מהוודאות בתחום ומשאירים תושבים לחיות במבני שיכון מתפוררים עשור נוסף".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
למה אתה חושב שזה ייתקע?
"אני מכיר את התחום היטב ויודע מה נדרש לעשות, כיצד ובאילו תנאים תכניות כאלו יוצאים לפועל. אני מאוד סקפטי שהעירייה תצליח בתוך חצי שנה לאשר תכנית כה מורכבת, שאגב כל תכנון כזה עולה כסף רב. מצד שני, אני יודע בוודאות שחלק מהדיירים לא יסכימו לחתום על חוזים חדשים שיביאו להם במתחם חנויות מסחר מתחת לבניין ומשרדים מעל לדירותיהם. וזה עוד בלי להכנס לתביעות הענק שמתכננים היזמים לתבוע את עיריית כפר סבא שביטלה להם את הפרוייקטים שהיא בעצמה, העירייה, אישרה".
בעיריית כפר סבא מסרו בתגובה להחלטת הוועדה המחוזית כי "אנו מקדמים תוכניות התחדשות עירונית ברחבי העיר, מתוך אחריות ציבורית כלפי כלל תושבות ותושבי העיר, ובמסגרת זו אף הוקמה מינהלת התחדשות עירונית חדשה המעניקה סיוע וליווי מקצועי לתושבים. עיריית כפר-סבא רואה חשיבות רבה בחידוש ובשדרוג מתחמים ישנים, שהוזנחו במשך שנים רבות ופועלת אך ורק למען תושבי העיר בפרט והעיר בכלל, תוך ראייה רחבה וכוללת של טובת התושבים כולם וראייה תכנונית מושכלת ונכונה לעיר כפר-סבא לשנים הבאות".