במסגרת השקעה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במסלול תכנון שכונתי תתקצב הרשות תכנון של 32,289 יחידות דיור חדשות שיתווספו ל-20,057 יחידות דיור קיימות בשמונה ערים ברחבי הארץ, ביניהן כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
צילום: עמית שעל
צילום: עמית שעל
צילום: עמית שעל
לדברי הרשות, הערים שנבחרו הן בעלות פוטנציאל להתחדשות עירונית, או כאלה בהן קיים סיכון סיסמי ואין כדאיות כלכלית. לאחר תכנון התכניות או מסמכי המדיניות בשכונות הוותיקות של הערים, יזמים פרטיים יקדמו תכנון מפורט ויוציאו לפועל את הבנייה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ולאחר קבלת הסכמה מבעלי הדירות.
בכפר סבא ביקשו לשקם את לב העיר, שבמרכזו רחוב ויצמן הכולל מסחר, משרדים, מבני ציבור, וכן את מבנה העירייה, עם 8,146 יחידות דיור תוספתיות, לצד 4,243 יחידות דיור קיימות. באיזור זה עתיד לעבור קו מטרו.
היזם הכפר-סבאי טל ברוך (34, חברת TABA) המתמחה בהתחדשות עירונית מסר: "הסכומים שהוקצבו ע"י הרשות הממשלתית למנהלות להתחדשות עירונית בערים השונות הם מבורכים אמנם, אבל הם עדיין טיפה בים. מנהלות לא יכולות ליזום תהליכים המורכבים והיקרים ללא יזמים פרטיים. ובסוף צריך להבין שרק פתיחה של חסמים כלכליים משפטיים ותכנוניים יכולים להוביל למהפך שדרוש כאן".
חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "לשמחתי הרבה בסבב זה הגישו בקשה ערי פריפריה הנמצאות בסיכון סיסמי גבוה, ואני שמח שההתחדשות העירונית תתאפשר גם בהן. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שמה לה למטרה להגיע לכל מקום בארץ, בין אם במרכז ובין אם בפריפריה, בכדי לחדש את השכונות הותיקות ולהפוך את המבנים בהן לבטוחים ונעימים יותר למגורים. אני מאמין שהשקעתנו תיתן זריקת מרץ לערים הללו, להמשיך ולקדם תהליכי התחדשות עירונית ביתר שאת".