"פתחת את המעטפה?", שאלתי את אייל שלום, בן זוגו של ניקי גולדשטיין בסוף הראיון, המעטפה ההיא שבתוכה דיסק שירים שהוציא בגיל 22 ושלח רק לעצמו ומאז נותרה סגורה, "היא נפתחה", הוא ענה וחיוך גדול של השלמה שאנחת רווחה בצידה נמרח על פניו, "הפס קול שהיה חבוי כל השנים, הפסקול של האהבה, של חיי, נפתח, והוא היום הרבה יותר שלם".
4 צפייה בגלריה
שלום. "המוסיקה הייתה הפסקול של אהבתנו, שהרגיעה בזמנים הקשים, שנתנה תקווה"
שלום. "המוסיקה הייתה הפסקול של אהבתנו, שהרגיעה בזמנים הקשים, שנתנה תקווה"
שלום. "המוסיקה הייתה הפסקול של אהבתנו, שהרגיעה בזמנים הקשים, שנתנה תקווה"
(צילום: יריב כץ)

כשבאה השמש

החודש חגג אייל שלום יום הולדת 47. את המאורע הוא ציין בחיקו של בן זוגו וחבר ילדותו ונעוריו, ניקי גולדשטיין בביתם המשותף ברמת השרון. הגיעו לחגוג ילדיהם של השניים מנישואיהם, גם נשותיהם לשעבר הגיעו לברך, גם המשפחה. אם המשפטים הספורים האלו היו נכתבים לפני ארבע שנים או אפילו לפני שנה זה היה נראה לקוח מספר בדיוני. אוטופי.
אבל לא, זה תיאור עובדתי במציאות הכי מפתיעה שאתם יכולים לדמיין, מציאות שבה שני החברים הכי טובים מחליטים באמצע החיים לפרק את משפחותיהם האוהבות, מתגרשים מנשותיהם, שגם הן חברות, כשילדיהם כבר הפכו מקטנותם לאחים, אך ורק כדי להגשים את אהבתם האחד לשני. סיפור שקיבל סדרת דוקו מרתקת בשם 'הגולדשטיינים' המשודרת ב'יס'. כן, זה סיפור על אהבה וחושך, על אפילה של חיים שלמים שבסופה הפציעה השמש על זוג החברים הכי מוכרים בברנז'ה.

4 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
(צילום: אינסטגרם)

"איך הכול התחיל, נתחיל מההתחלה, טוב?", פותח אייל את דבריו, "נולדתי וגדלתי בכפר סבא, ילדות מאושרת, הבכור במשפחה של ארבעה אחים ואחיות, לאמא אומנית וסופרת ואבא סוחר רהיטי יוקרה ממוצא חלבי. בגיל החטיבה ההורים מחליטים לעבור לרמת השרון, בית פרטי, קצת כסף, ואמא שלי מתעקשת לגור ליד אחותה, אמא של המפיק, הבמאי והיוצר דורון מדלי, שהיה לי דמות השראתית. המעבר היה קשה בהתחלה, אבל מצאתי פורקן בחבורת נערים שהדמות הדמיננטית בה הוא ניקי גולדשטיין. הקליק החברי נוצר מייד, והוא ממשיך לתיכון אלון, שם אני מתוודע לראשונה לבמה, תיכון לאמנויות או לא, מוצא את עצמי יחד עם שאר החבורה וניקי על במה לראשונה, אוהב את זה, מבין שיש לי אפילו קול טוב, לך תאמין.
"ניקי ואני התגייסנו יחד ללהקה צבאית שהקמנו ונקראת 'להקת הבקו"ם", הופענו לחיילים קרביים רגע לפני הטירונות. במקביל, בגיל 19, אני מופיע בנייט ליין ברעננה יחד עם מי שתהיה אשתי, מירב, היא הייתה מהרצליה והכוכבת של הנייט ליין. התאהבנו והתחתנו. החבורה כמובן כל הזמן הייתה נוכחת. וכמובן ניקי, אנחנו הרי החברים הכי טובים, במובן הכי גברי של המילה.
"אני בטוח שאני ממשיך לעולם המוזיקה, זה מה שבחרתי, התחלתי לעבוד על אלבום אישי, סיימתי אותו, ואז זה לא היה כמו היום, העסק היה הרבה יותר יקר, הכניסה לברנז'ה לפני 25 שנה, לא הייתה פשוטה וקיבלתי רגליים קרות. זה הגיע למצב שאת הדיסק הראשון שלי שמתי במעטפה ושלחתי אותו לעצמי, בשביל זכויות יוצרים, המעטפה נשארה סגורה. 25 שנה שהיא הייתה סגורה".

הפיצוי שבאכילה

נטישת החלום והקריירה המוזיקלית של שלום חתומים במעטפה ונשלחים לבוידעם, ומתחיל לו מסלול חיים הכי טרוויאלי, כששום טוויסט לא נראה באופק: "אבא שלי שעבד ברהיטים בתל אביב, הכיר לי חבר שלו שהכניס אותי לעולם התיווך, הכסף קל, טוב, הרבה ממנו, ניכסתי לעצמי את כישרון הייצוג שלי וזה הלך טוב. היה לי הרבה כסף. לימים 'מגלה' אותי אחד ממשפחת גינדי, והופך אותי לעובד הראשון שלו. כיכבתי שם.

4 צפייה בגלריה
"ידענו והבנו טוב מאוד שהאש בינינו הולכת לשרוף חצי עולם יחד איתה"
"ידענו והבנו טוב מאוד שהאש בינינו הולכת לשרוף חצי עולם יחד איתה"
"ידענו והבנו טוב מאוד שהאש בינינו הולכת לשרוף חצי עולם יחד איתה"
(צילום: יריב כץ)

"בינתיים נולדו שני ילדיי, ואני מצאתי פורקן באכילה, שקלתי כ-120 קילו, באופן לא מוסבר גם ניקי מתחיל להשמין. היום אנחנו מבינים שכנראה הגוף ניסה לפצות את עצמו על חוסר השלמה עם המציאות בה חיינו. החיים ממשיכים, ובגיל 35, לפני 12 שנה, אני חווה משבר שבו אני אומר די לחיים האלו. איפה החלומות שלי? אני מניח שהקוראים מנסים כל רגע לבחון איפה המשיכה המינית שלי בכל הסיפור, טוב, צר לי לאכזב, אלו היו חיים סטרייטים לכל דבר. אבל משהו בתוכי ובהגשמתי 'האני' שלי וחלומותיי זעק 'הצילו', ולא היה לו קשר לחדר המיטות.
"עזבתי את העבודה בנדל"ן, למירב, אשתי לשעבר באותה תקופה, נמאס להיות עקרת בית והיא תחילה ללמוד עיצוב פנים, היא גייסה אותי לזה, והביזנס פשוט זינק לגבהים. פתחנו חברה לעיצוב פנים 'מירב ואייל שלום', היינו כוכבים גם במילייה של העולם הזה, במגזינים הכי נחשבים, ברשתות החברתיות, איפה לא?".
ואיפה ניקי בסיפור?
"ניקי כל הזמן היה נוכח, כחבר הכי טוב, אשתי הייתה קוראת לו בבדיחות קוזילביץ', ההוא מהסדרה 'קרובים קרובים' שתמיד נכנס לבית. גם ניקי התחתן והקים משפחה, והמשפחות שלנו הייו למעשה די מחוברות, צאנו לטיולים משותפים, חגים, זו הייתה נוכחות מתמדת.

4 צפייה בגלריה
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
ניקי גולדשטיין ואייל שלום
(צילום: אינסטגרם)

"העבודה יחד עם מירב במשך שמונה שנים ארוכות גרמה למשבר גדול בזוגיות, הבנו שצריך לפרק את החבילה ועשינו את זה בצורה הכי מדהימה, עם משמורת משותפת. זה היה לפני ארבע שנים, זו הייתה גם שנת הקורונה, זו הייתה נקודת הזמן שבאמת הפכה את כל העולם שלנו על פניו, שלי ושל ניקי".

אפקט הקורונה

בשנת הקורונה החברות ארוכת השנים של ניקי ואייל בה דיברו על הכול, מקבלת מפנה: "הערוץ המיני לא נפתח אז, למעשה בכל שנות חברותינו הערוץ הזה לא היה קיים", אומר אייל, "דיברנו על הכול, תמיד, לא על מיניות. לאט לאט התחלתי להרגיש משיכה לניקי. הייתי אחרי ניתוח שרוול, רזיתי, ניקי גם עבר הרזייה משמעותית. הערוץ בינינו, זה שהיה סגור, נפתח. זו שנה של חשבונות נפש, ובסוף כל חשבון יש תוצאה".
והתוצאה?
"תשוקה והתאהבות מטורפת. אני מתחיל לגלות את ניקי כשהוא שר, מתאהב בכל תו, ניקי מתחיל, אחריי במקצת, להרגיש דומה. ידענו והבנו טוב מאוד שהאש בינינו הולכת לשרוף חצי עולם יחד איתה, אבל זה היה חזק מאיתנו. ניקי הודיע לשירי אשתו, שהייתה גם הסוכנת שלו, על כוונתו להתגרש. זה לא היה נעים. היא אהבה אותו והוא אהב אותה, אין ספק בזה. אבל כל המסכות, כל השכבות, הול נהיה חשוף, וזה מפחיד ומרגש באותה מידה.
"ההודעה למשפחות הייתה לא. תמיד אמרו לנו בעבר בצחוק שאנחנו זוג נשוי שכל הזמן ביחד, זו הייתה נבואה שהגשימה את עצמה, ואני מניח שלהרבה אחרים זה היה סיוט. בקטע הזה הנשים שלנו יצאו מלכות, תותחיות, קיבלנו הדרכה והן העברו את זה לילדים שכמובן היו בהלם, אני לא אשכח את השיחה עם הילדים, שבני הבכור, אורי, אז בן 14, אומר לי אחרי ההלם הראשוני: 'אבא, אם זה מה שעושה אותך מאושר, אז גם אני אהיה מאושר'. זה משפט שנחקק בי מאז.
"ההורים של ניקי קיבלו את זה יותר קשה משלי, אמא שלי הייתה יותר ליברלית, אבא שלי התקשה מאוד, הוא היה דמות מאוד משמעותית בחיים שלי, וזה היה לו קשה, אני הבכור, משפחה חלבית, דור אחר. הוא נפטר לפני שנה וחצי מסרטן, ולשמחתי כשלושה ארבעה חודשים לפני מותו 'ניקינו שולחן'. הוא אמר לי שהוא מצטער שהוא הקשה עליי בהתחלה".

קראו גם:

ההלם בביצה

השמועות והרכילות על הזוג בברנז'ה רחשו ואז ניקי ואייל מחליטים להתראיין בפריים טיים, ב'חדשות השבת' אצל דנה וייס ולחשוף הכול: "החשיפה שחררה אותנו לגמרי, אבל הכניסה את כל הנוגעים בדבר לכלא גדול. הם לא אהבו את זה בלשון המעטה, היה הלם גדול, כעס אצור, מבוכה. אמא שלי ניקי אמרה לא מזמן שעד היום היא לא יכולה לראות את דנה וייס, רק בגלל זה.
"האהבה שהתממשה קיבלה תפנית לא רצויה, אבל עבורנו זה לא שינה הרבה. שנה וחצי אחר כך החליטו בחברת ההפקות של 'יס' לעשות עלינו סדרת דוקו ('הגולדשטיינים א.א). המצלמות 24/7 הוציאו מרבים מאוד את הכול, ותפוח האדמה הולהט התחיל להצטנן, להחלים. אנחנו היום זוג מאוד מאושר, שמוקף במשפחות אוהבות מאוד. זה לא מובן מאליו גם לא ביוני 2024.
"זה גם נותן לנו המון עוצמה במוזיקה שלמעשה בלעדיה כלום לא היה קורה, היא הייתה הפסקול של אהבתנו, שהרגיעה בזמנים הקשים, שנתנה תקווה, היא אולי הובילה לאהבה הגדולה שלנו. אנחנו מופיעים יחד, אני בימים אלו מוציא אלבום חדש שאותו אני הלחנתי וכתבתי, המעטפה הסגורה ההיא מלפני רבע מאה, סגרה חיים שלמים ונפתחה ומה שיש בתוכה הרבה יותר שלם היום. מכיל, בוגר ובעיקר אוהב ומאושר".