במשך כשנתיים ניקה עובד זר מארתריאה את רחובות כפר סבא עד שפוטר ללא הודעה מוקדמת. לטענתו, העירייה והחברה לא דאגו לשלם לו את מלוא הזכויות הסוציאליות ואף את השעות הנוספות שעבד. בעקבות כך, הגיש העובד בשבוע שעבר תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ודרש מהעירייה והחברה פיצוי בסך של 65 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
פוטר לאלתר
פוטר לאלתר
פוטר לאלתר
(צילום המחשה: Shalom Rufeisen, shutterstock)
קראו גם >>>
התובע, אזרח מדינת ארתריאה, עבד במשרה מלאה דרך חברה קבלנית בניקיון רחובותיה של כפר סבא החל משנת 2019 ועד לחודש פברואר השנה, עת פוטר מעבודתו ללא הודעה מוקדמת. העובד הגיש תביעה בבית הדין לעבודה בתל אביב נגד העירייה והחברה בטענה שפוטר ללא סיבה מוצדקת.
בכתב התביעה נטען, כי הנתבעות לא טרחו לדאוג ולשלם לו במרוצת תקופת העסקתו זכויות סוציאליות מלאות כדין ואף נמנעו מתשלום מלא בגין שעות נוספות לרבות אחר חציית השעות השבועיות.
בכתב התביעה צוין, כי יש להחיל על העירייה ועל החברה את ההסכם הקיבוצי בענף הניקיון והתחזוקה ואת דוקטרינת מעסיקים במשותף מאחר ועבד כל יום ברחובות העיר והיה כפוף אליה. "העירייה לא פעלה על פי החובות המוטלות עליה לפי החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, לא פיקחה ולא שמרה על זכויות התובע ועוד", נטען.
על פי הנטען, בחודש פברואר 2021, נמסר לו על ידי אחד המנהלים מטעם הנתבעות כי הינו מפוטר לאלתר, זאת ללא סיבה מוצדקת, ללא כל הודעה מוקדמת וללא עריכת שימוע כדין. התובע ביקש מהמנהל לשלם לו את כל הזכויות המגיעות לו לנוכח פיטוריו, אך האחרון סירב לבקשתו.
מעירית כפר סבא נמסר: "המקרה המצער נוגע לעובד שהועסק על ידי חברת י.ב. משאבים, שפשטה את הרגל ולא שילמה לו את זכויותיו הסוציאליות".