"אם לא יימצא לי פתרון מהיר בשבוע הבא אמצא את עצמי ברחוב. בית המשפט הוציא לי צו פינוי ואין לי לאן ללכת. פניתי לכל הגורמים הרלוונטיים וטרם קיבלתי תשובה חיובית. מצבי הבריאותי רק הולך ומידרדר ואני לא יודעת מה לעשות", כך תיארה נורית בסטקר, תושבת כפר סבא מה שעובר עליה בימים אלו אחרי שקיבלה צו פינוי מהדירה בה היא מתגוררת.
1 צפייה בגלריה
בסטקר בביתה השבוע. מתחננת לעזרה
בסטקר בביתה השבוע. מתחננת לעזרה
בסטקר בביתה השבוע. מתחננת לעזרה
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
בסטקר, 51, אמא חד הורית לילד בן 15 ושתי בנות גדולות יותר, מתגוררת למעלה משבע שנים בדירת עמידר ברחוב יבנה בעיר. על אף שהיא נחשבת מבחינת החברה כפולשת משום שבקשתה להמשיך לגור בדירה שבה התגוררו הוריה בעבר לא אושרה.
בסטקר עובדת כמלחימה במפעל ולטענתה בשנים האחרונות נכנסה לחובות כבדים שלא יכלה לעמוד בהם עד לפשיטת רגל. "היום אני חייבת כ-170 אלף שקלים, כאשר רוב החוב הוא לחברת עמידר, לבנק ולעירייה. נכנסתי לפשיטת רגל ואני משלמת כל חודש 2,400 שקל ועוד 1,700 שקל לעמידר ואין לי מאיפה לשלם. אני מפרנסת יחידה ולא עובדת בגלל מצבי הבריאותי".
בסטקר שנשמעה השבוע שבורה, סיפרה בבכי כי היא לא יכלה לעמוד כלכלית בכל ההוצאות. "ארבע שנים לא שילמתי. גידלתי שלושה ילדים לבד ללא עזרה וזה עלה לי בחובות. לפני כחודש קיבלתי צו פינוי נבית המשפט דרך ההוצאה לפועל ועליי לפנות את הדירה עד יום שלישי הבא".
מאז קבלת הצו, חייה הפכו לדבריה לגיהינום. היא הפסיקה לעבוד ומצבה הבריאותי הלך והידרדר עד שהתחילה לקבל תרופות הרגעה. "היום אני סובלת מלחץ דם, מתחים, חרדות, לא אוכלת ולוקחת כדורי הרגעה. עולמי חרב עליי ואני לא יודעת מה לעשות חוץ מלשבת ולבכות".
לדבריה, "פניתי למספר גורמים על מנת לקבל עזרה כמו ראש העיר ואגף הרווחה ולא קיבלתי מאום. ברווחה הציעו לי מימון שכירות לשלושה חודשים, אבל מה אעשה לאחר מכן? ברווחה מפנים לי עורף ולא לוקחים אותי ברצינות".
ממשרד השיכון נמסר: "בדיון השבוע בוועדת הכלכלה הוחלט כי לא יבוצעו פינויים בחודשים הקרובים בדיור הציבורי עד להקמת צוות שיבחן כל מקרה לגופו".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מפאת צנעת הפרט מנועה העירייה מלהתייחס לפרטי המקרה. האגף לשירותים חברתיים קהילתיים פעלה במגוון רחב של דרכים במשך שנים, במטרה לסייע לאותה תושבת. יחד עם זאת תחום הדיור הנו בסמכות משרד השיכון ועל פי החוק, עליה לפעול מול חברת עמידר על מנת להגיע לפתרון דיור ראוי. עיריית כפר סבא ממשיכים לעמוד לרשות התושבת, וכן עובדות האגף עוקבות אחר המקרה במטרה לסייע ככל הניתן".