מאז סלילתו של כביש חדש המחבר בין כפר קאסם לכפר ברא נוצרו פקקי ענק באזור. בכיכר ברא ניתנת זכות קדימה מכיוון הכפר ותושבי דרום השרון (חורשים, מתן, נירית וירחיב) ממתינים בכל בוקר דקות ארוכות עד שהם מצליחים לחצות את הכיכר. למעשה, הם תקועים כבר ביציאה מהיישובים. הדרך ממתן, למשל, עד לכיכר ברא שאורכה כ-3 ק"מ בנתיב אחד - נמשכת כ-25 דקות. התושבים חוששים שאמבולנס שיוזעק לפנות מישהו בשעות הבוקר לא יוכל לעקוף את המכוניות שלפניו. לטענתם, האוטובוסים שמסיעים את התלמידים לבתי הספר מגיעים לשם באיחור בכל בוקר. במועצה כבר בוחנים אפשרות לפתוח דרך חקלאית במושב ירחיב כדי לשחרר את הפקקים.
1 צפייה בגלריה
הפקקים באזור. נבחנת אפשרות לפתוח דרך חקלאית
הפקקים באזור. נבחנת אפשרות לפתוח דרך חקלאית
הפקקים באזור. נבחנת אפשרות לפתוח דרך חקלאית
(צילום: מועצת דרום השרון)
קראו גם >>>>
כזכור, התוכנית שאושרה במשרד התחבורה ב-2012 להרחבת כביש 5233 (היחיד שמחבר כיום את תושבי האזור למערכת הכבישים הארצית - כביש 5 וכביש 531) הוקפאה במסגרת חוק ההסדרים.
לפני שלושה חודשים וחצי קיבלה שרת התחבורה מרב מיכאלי מכתב זועם מראשי הרשויות באזור שציינו את נחיצות הרחבת הכביש עקב ריבוי תאונות הדרכים והדגישו כי בהסתמך על אישור התוכנית אושרו תוכנות פיתוח שיגדילו את נפח התנועה בכביש (הרחבת אזור התעסוקה בכפר ברא, הרחבת המפעל בקיבוץ חורשים ושינוי הטבע בג'לג'וליה שתאפשר תוספת של אלפי משפחות). ראשי היישובים ביקשו מהשרה לא לדחות את הרחבת הכביש.
לא מכבר חזרה ראש מועצת דרום השרון וקראה לשרת התחבורה לקדם את סלילת כביש 5233 וכן לתקצב ולקדם סלילת כביש יציאה מאזור חורשים, שיתחבר לכביש 444 או 531. "לא ייתכן כי לרשותם של עשרות אלפי תושבים תתאפשר כניסה ויציאה אחת מהישוב למעבר תחבורה וכי הסעות תלמידים לבתי הספר יתעכבו מדי בוקר". עוד מבקשת ראש המועצה להציב רמזור בכיכר ברא כדי לווסת את התנועה.
גני גונן פנתה גם למפקד משטרת התנועה סנ"צ אסף דורון, בבקשה "ליישם פתרון מידי ולהציב בבקרים שוטרי תנועה שיכוונו ויווסתו את התנועה בכיכר ברא".
לטענת מועצת דרום השרון, נמסר לה ממשטרת התנועה שאין לה כוחות שיטור כדי להכווין את התנועה בכיכר.
ממשרד התחבורה נמסר: "לצערנו, התקציב לביצוע הפרויקט המדובר אינו כלול במסגרת התקציבית השנתית. אך זה אינו מעיד על אי תקצובו בעתיד. משרד התחבורה יגיש בסוף השנה את התכנית האסטרטגית לכבישים שתנחה בין השאר את קידום הפרויקטים השונים".
מהמשטרה נמסר: "ההתמודדות הנה רב מערכתית ובראשן הרחבה של תשתיות התנועה והוספת נתיבי נסיעה. שוטרי משטרת ישראל עושים ככל הנדרש כדי לסייע בהזרמת התנועה ובהכוונה בהתאם לנדרש".