ב-10 בדצמבר 2023 נפל רס"ן (מיל') רומן ברונשטיין במהלך הקרבות בעזה. הוא היה עמוד התווך של משפחתו, ומאז שנהרג נקלעה משפחתו למצוקה כלכלית והיא זקוקה לעזרתכם.
2 צפייה בגלריה
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
לרומן ז"ל היה תואר ראשון במחשבים ותואר שני במשפטים. בעבר עבד כמתכנת בחברות הייטק, ובהמשך, לאחר סיום התואר השני, כעורך דין במשרד עם אביו. הוא הותיר אחריו אישה, נטלי, ושלושה ילדים - דניאל בן ה-13 ותאומים בני 11, הלן ודוד.
"רק כמה ימים לפני מותו חגגנו בר מצווה לבן הגדול שלו בצבא. זה היה מטורף - הכי ציוני שיש, כמו רומן", מספר הצמד שלו בשירות, בן מורבצ'יק ומוסיף: "בשבילו הצבא היה פרה קדושה. שירתנו ביחד הרבה שנים, וזו הייתה השנה הראשונה שבה התנדב למילואים, זו הייתה אמורה להיות המלחמה האחרונה שלנו. הוא תותח על, בן אדם זהב שכולם אהבו אותו. כמו כוכב צפון שכולם מסתכלים עליו. חכם מאוד. דיברנו לפני שנכנס לעזה, הוא אמר לי להתקשר לאשתו ולילדים ושאדאג להם. אני נפצעתי בפעילות ונאלצתי לצאת מהלחימה".

2 צפייה בגלריה
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל בבר המצווה של בנו
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל בבר המצווה של בנו
רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל בבר המצווה של בנו
(צילום: מנחם גייסינסקי)

גיסתו של רומן, לריסה, קנטרוביץ' מכפר סבא מספרת כי "אנחנו עוברים תקופה לא קלה, הרבה בוכים. רומן עזר לכולם – מסבתא שנותרה באוקראינה בת 98, אחותו שהייתה חד-הורית, וגם למעשה לאחותי שהיא אמא של שלושת הילדים שלהם, שיצאה לחל"ת ועד עכשיו היא לא עובדת".
לריסה מספרת כי לפני מספר ימים ראתה בטלוויזיה מילואימניק שנואם בכנסת ושאין לו כסף לחיות, והבינה שהמצב הכלכלי לא טוב אצל כל אנשי המילואים: "בדיוק בשביל זה יצרנו את הפלטפורמה "הכנפיים של רומן" ב-Giveback – ואנו פונים לכל מי שמוכן לתרום. אנחנו באובדן מאוד קשה".
קראו גם:

ויקטור, חברו של רומן ז"ל, מספר על המיזם "הכנפיים של רומן", שמיועד לתרומות לחמש משפחות שרומן דאג להן כלכלית לפני שהתגייס למילואים: "רומן ואני הכרנו לפני 30 שנה, מרגע שעלינו לארץ. ב-7 באוקטובר הוא שמע שהגדוד שלו הוקפץ בצו 8, ולא חשב פעמיים והגיע לשם", מספר ויקטור ומוסיף: "רומן היה בן אדם מיוחד במינו והיו סביבו המון אנשים. החלטנו שאנחנו לא פנויים לחכות ולעמוד במקום עד שייתנו לנו מה שמגיע למשפחה, והקמנו קמפיין לגיוס המונים, שם אנחנו עושים מאמצים בשביל לשתף כמה שיותר מידע על איזה בן אדם הוא היה, לאילו מטרות אנחנו צריכים את זה".
מה היעד שהצבתם לעצמכם?
"אנחנו באמת מקווים שהקמפיין הזה יצליח והתחייבנו לעזור למשפחה, לילדים, לתת להם הכול. הסכום שהצבנו לעצמנו זה מיליון שקלים".