הרב יעקב ימיני ז"ל מייסד בית חב"ד וקהילת חב"ד כפר סבא נפטר בגיל 82 לאחר שנדבק מנגיף הקורונה. הרב יעקב הוא דודו של מנהל בית חבד כפר סבא הרב יואל ימיני.

2 צפייה בגלריה
הרב יעקב ימיני ז"ל
הרב יעקב ימיני ז"ל
הרב יעקב ימיני ז"ל
(צילום: בית חב"ד)


תולדות חייו מתוך אתר חב"ד-פדיה: הרב ימיני נולד בתימן ובשנת תש"ח עלה לארץ, וכעבור שנה התיישב בכפר סבא. כבר בהגיעו לכפר סבא, היה הראשון לפעול אצל תושבי המקום בהפצת יהדות ויצק את היסודות לפעילות החב"דית בשנים ההן, מה שהפך בהמשך לבית חב"ד הראשון בעיר.
הוא החל ללמוד חסידות עם המשפחות התימניות שהתגוררו בסמוך לבית הוריהם. בד בבד פתח בפעילות עם הנוער במסגרת מבצע של"ה ומסיבות שבת.
במקביל נפתח בכפר סבא בית הספר של רשת אהלי יוסף יצחק, ויעקב שמר על קשר עם המשפחות שילדיהם למדו בבית הספר, וחיזק בהם את רוח היהדות והחסידות.
2 צפייה בגלריה
הרב יואל ימיני
הרב יואל ימיני
הרב יואל ימיני
(צילום: פרטי)
ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כך התעורר הצורך להקים מניין חב"די עבור משפחות המקורבים. בית הכנסת הראשון נפתח במבנה של בית הספר. במשך השנים עבר בית הכנסת ממקום למקום, עד לפני 12 שנה, כאשר נכנסו למשכן קבע במקום בו עמד בית הכנסת לעדת התימנים. מקום זה משמש כיום כמרכז הפעילות החב"דית בעיר.
במשך השנים המשיכו האחים יעקב וניסים ימיני בפעילותם העניפה ברחבי העיר. הם פעלו במקביל לבית הספר של ה'רשת', וסייעו ברישום ובקשר עם ההורים. בתקופות בהן היו מעט ילדים, סייעו השניים ברישום ילדים, ובכך הצילו את בית הספר מסגירה על ידי משרד החינוך.
בתקופה האחרונה הדרדר מצבו הרפואי של הרב ימיני, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, ואתמול (שני) כאמור נפטר. יהי זכרו ברוך.