עיריית כפר סבא תומכת במאבקם של חלק מהורי התלמידים בבית הספר היסודי גורדון להשאיר את המנהל עמית יצחאיק בתפקידו. ראש העירייה רפי סער ומנהלת אגף החינוך אסנת חכמון שוחחו על כך עם מנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ. "אגף החינוך היה שותף למינויו של עמית יצחאיק מתוך ראייה כי הוא מתאים לתפקיד ולתפיסה החינוכית העירונית", אומרים בעירייה. "אין בסמכותה של העירייה למנות מנהלי בתי ספר, ומי שאמון על כך הוא משרד החינוך, מעסיקם הישיר של המנהלים, אבל אנחנו מאוד מקווים כי משרד החינוך ייעתר לבקשתנו הנ"ל. אנו נמשיך לפעול ככל יכולתנו למען מטרה זו". 
1 צפייה בגלריה
ההורים מפגינים מול העירייה
ההורים מפגינים מול העירייה
ההורים מפגינים מול העירייה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>

פגישת הבהרה

ביום שלישי השבוע נערכה פגישה בנושא בהשתתפות גורמים בעירייה, ראשי הנהגת ההורים העירונית, אתי באום וסער ורדי, ויו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית אבי חיון, במהלכה הובהר שהכדור נמצא בידי משרד החינוך. 
הכל החל כאשר לפני כשנה הודיעה המנהלת הקודמת גילה בן יוסף על פרישתה מניהול בית הספר לאחר תשע שנים, וממשרד החינוך נמסר אז שהיא ביקשה לעבור לתפקיד הדרכה במחוז. אלא שלאחרונה נודע להורים על כוונתה של בן יוסף לשוב לנהל את בית הספר בשנת הלימודים הבאה, וכי כבר מסרה הודעה על כך לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך. הנהגת ההורים קיבלה החלטה לתמוך בהישארותו של יצחאיק כמנהל ש"בשנה החולפת העלה את בית הספר על דרך המלך", כדבריהם, ולמנוע את חזרתה של קודמתו בתפקיד, ש"עלולה לטלטל את בית הספר שלא לצורך".
כזכור, מורים רבים עזבו את בית הספר בשנות כהונתה האחרונות של בן יוסף.

"זה לא שחור-לבן"

כדי להביע את מורת רוחם מחזרתה של המנהלת לתפקידה הפגינו עשרות הורים ביום שישי שעבר ברחבת העירייה, כשבידיהם שלטים מאולתרים עם הסיסמה "לא נוותר – עמית יישאר". לטענת אותם הורים, התנגדותם לחזרת המנהלת שפרשה נובעת משיקולים חינוכיים וניהוליים בלבד.
גורמים המקורבים לנושא הבהירו, שההפגנה ביום שישי הייתה יוזמה עצמאית של חלק מהורי בית הספר ולא אורגנה על ידי הנהגת ההורים הבית ספרית. לדברי הגורמים, יש בקרב ההורים מחלוקת בנושא ("אין קונצנזוס, זה לא שחור־לבן"), חלקם תומכים בהשארת המנהל הזמני יצחאיק ורואים בו משב רוח רענן ודינמי; ולעומתם הורים רבים אחרים מרוצים משיטת הניהול של בן יוסף, תומכים בשובה לבית הספר, וסבורים שהגורמים המקצועיים במשרד החינוך הם שצריכים להכריע בנושא וכי ההורים עצמם אינם צריכים להיות מעורבים בהחלטה.  
גילה בן יוסף סירבה להתייחס והפנתה אותנו לדוברות משרד החינוך.
יושבי ראש הנהגות ההורים העירונית והבית ספרית בחרו שלא להתייחס לדברים, וכך גם מנהל בית הספר עמית יצחאיק.
במשרד החינוך סירבו להגיב ואמרו ש"הנושא מוכר ומטופל במשרד".