המחלקה הווטרינרית, יחד עם עובדי העירייה, ביצעו פעילות מהירה בחיפוש אחר שועל שנראה באחד מגני הילדים בעיר. למרות שלא נשקפת כל סכנה משועלים, ילדי הגן ילמדו באופן זמני הילדים בגן חלופי עקב טיפול בחצר הגן.
1 צפייה בגלריה
השועל בגן סיגלון
השועל בגן סיגלון
השועל בגן סיגלון
(צילום: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>
אתמול (שלישי התקבל דיווח בעירייה על שועל הנמצא בסמוך לגן הילדים סיגלון בכפר סבא, על ידי הגננת. למרות שלא נשקפת כל סכנה משועלים, המוגדרים כחיות בר מוגנות שאינן מזיקות, הגיע למקום באופן מיידי מנהל אגף חזות העיר אודי להב, יחד עם נציגי המחלקה הווטרינרית בראשות הווטרינר העירוני רוני וילדר, צוות הדברה, ואחזקת מבנים. זאת כאשר במקביל נעשתה פנייה לרשות הטבע והגנים לדיווח על הימצאות השועל - שכאמור הינו חיה מוגנת שאסור לפגוע בה.
במסגרת הפעולות המיידיות שננקטו: נבדק כל שטח הגן, פורקו ונאטמו מקומות מסתור אפשריים. יש לציין, כי לא נמצא כל שועל במקום, אך כפי שקורה במקומות רבים ברחבי הארץ כולה - עקב צמצום שטחי טבע, חודרות חיות בר לשטחים עירוניים בחיפוש אחר מזון.
כמו כן, חשוב לציין כי המחלקה הווטרינרית פועלת כל השנה ומפזרת חיסונים לחיות בר בשטחים פתוחים סביב העיר, כאשר במקרה זה סוכם עוד, יחד עם רשות הטבע והגנים, כי תתבצע פעילות לילית לאתר וללכוד את השועל או השועלים ולשחרר אותם בטבע מחוץ לעיר - למרות, כפי שצוין, כי לא נשקפת כל סכנה מהימצאות שועלים במרחב הציבורי.
עקב טיפול בחצר הגן שנחפרה ע״י השועל, הוחלט כי ילדי הגן יעברו ללמוד בגן חלופי.