גן אלה בכפר סבא, המיועד לילדים בגיל שלוש-ארבע, קיים כבר יותר מ-30 שנה ולא שופץ מעולם באופן מקיף. חלק מהורים לילדים בגן למדו שם בעצמם, כילדים. ככל הנראה שנותיו הרבות של המבנה, בשילוב עם מיקומו הגיאוגרפי הנמוך יחסית — הם שמביאים להצפות חוזרות ונשנות, שאינן מקבלות מענה ארוך טווח מצד העירייה. "זה ממש מסוכן. בימי גשם יש סכנת החלקה, ועם ההצפה — גם זיהום, וסכנות חשמל", מספרת אם מודאגת לילד בגן.
1 צפייה בגלריה
גן אלה. הצוות גרף את המים
גן אלה. הצוות גרף את המים
גן אלה. הצוות גרף את המים
(צילום: פרטי)
בכל פעם שיורד גשם, נדרשים ההורים והצוות למצוא פתרונות יצירתיים: "או מגיעים לגן ואחד ההורים נשאר להשגיח על הילדים בזמן שאחת הסייעות גורפת את המים, או הילדים עוברים לגן השני שהוא במקום מעט יותר גבוה, ומחכים שם עד שהעירייה באה לטפל, או מכניסים את כולם לממ"ד".
לדברי הורים בגן, גם בשנה שעברה הם חוו הצפות. "ההורים כתבו מכתבים ופנו לאחראים בעירייה בבקשה לפתור אחת ולתמיד את הבעיה, אבל לא נעשה שום דבר מהותי לפתור את הליקוי באופן קבוע", סיפרו הורים, וציינו כי היו ימים שבהם העדיפו להשאיר את ילדיהם בבית. עם זאת, ההורים מדגישים, כי צוות הגננות והסייעות עושה כל שביכולתו לפתור את המצב, אבל גם כוחו מוגבל כנגד המים החודרים לגן.
"אם זה היה פעם-פעמיים בשנה, מילא. אבל זה קורה בכל גשם מחדש, ואפילו בגשם רגיל. כנראה הגן מצוי באזור נמוך וההצפה בלתי נמנעת. אבל לכל בעיה יש פתרון, ואם הבעיה חוזרת שוב ושוב, ראוי שימצאו לה פתרון יסודי", אומרת אחת האימהות בגן, ומוסיפה: "היום באו נציגים ממחלקת האחזקה בעירייה לשים שקי חול באזור החצר, אבל זה נעשה גם לפני שבועיים, ועדיין לא פתר את הבעיה באופן קבוע".
מעיריית כפר סבא נמסר: "גן אלה צפוי להיכנס לתוכנית השיפוצים כבר בקיץ הקרוב. בקיץ האחרון שופצו, חודשו ושודרגו עשרות מוסדות חינוך בעיר, בעלות חסרת תקדים של כ-73 מיליון שקל.
"בכפר סבא ירדו בתחילת השבוע 75 מ"מ גשם — הנתון הגבוה ביותר בארץ — בפרק זמן קצר, תוך חזרה מהירה לשגרה. צוותי העירייה המקצועיים עבדו מאז שעות הבוקר המוקדמות ביום ראשון השבוע בפתיחת צירי תנועה, בשאיבת מים, בפתיחת קולטנים שנסתמו עקב הגשמים העזים ובמענה לכל קריאה. בזכות היערכות עירונית משולבת למזג האוויר הסוער, וכן היערכות מוקדמת וביצוע עבודות תשתית וניקוז ברחבי העיר טרם הגעתו של החורף, נמנעו הצפות מסוג אלה שאירעו בכמה רחובות בשנים עברו.
"העירייה ממשיכה בעבודה מתוגברת לקראת מזג אוויר קיצון ובהפקת לקחים, תוך מתן מענה מהיר ומקצועי לכל תושבות ותושבי העיר".