משבר הקורונה מאיים גם על המשך פעילות הכלבייה העירונית ברעננה, שם מדווחים על האטה באימוץ וקוראים לציבור דווקא בימים אלה, כשרבים נמצאים בחל"ת, לבוא ולאמץ כלבים וחתולים, שזקוקים לבית. בכלבייה העלו את החשש מסגר או חלילה בידוד שיצטרכו להיכנס אליו המתנדבים, דבר שיותיר את הכלבים ללא טיפול.
1 צפייה בגלריה
כלביית רעננה
כלביית רעננה
כלביית רעננה
(צילום: נטלי פוקס "חבר לי")
הכלבייה העירונית ברעננה נחשבת לאחת מהכלביות הטובות במדינה. "נלחמים אצלנו על כל כלב, גם אם הוא ממש חולה. הם כמו הילדים שלנו", אומרת ליה גור, 48, מתנדבת בכלבייה הפועלת בחסות עמותת "חבר לי". 
במציאות הלא פשוטה מבקש צוות הכלבייה להבטיח כי האימוצים יימשכו. "אם יהיה סגר אנשים לא יוכלו לבוא לאמץ ופחות יהיה מקום בכלבייה", מספר הווטרינר העירוני, רוני וילדר. "אני מאוד מקווה שלא ינטשו כלבים. זה זמן יותר טוב לאמץ - אנשים נמצאים בבית, אפשר להכיר את הכלב יותר לעומק וזאת הסתגלות ראשונית נוחה", אומר הווטרינר.
גור, האחראית על תחום האימוצים, מספרת: "הלחץ נובע מחוסר הוודאות בנוגע לעתיד הכלבייה ואיך משבר הקורונה ישפיע על הצוות של השירות הווטרינרי. אנחנו חוששים למצב של סגר כללי, שבו לא נוכל לצאת מהבתים והכלבייה כל הזמן מתמלאת בכלבים חדשים. הבנו שאנחנו חייבים למצוא פתרונות ומהר".
נכון להיום יש בכלבייה 15 כלבים זמינים לאימוץ, כולם בעלי מבנה גוף גדול. על פי גור, מדובר בכלבים טובים ומתוקים, אבל רובם אינם מתאימים לבתים עם ילדים קטנים: "אנחנו לא מוסרים כלבים בכל מחיר וחשוב לנו שההתאמה תהיה מדויקת בין הכלב למשפחה. זה הסוד לכל העניין".
במקביל לקריאה לאימוץ, ישנה גם האפשרות במקרים חריגים לקחת כלב לאומנה: "אנשים מחפשים כלב כדי לשעשע ילדים בתקופה הזאת, ובגלל זה כולם רוצים אומנה. הם רוצים כלבים קטנים, מחונכים ושקטים ואלה לא הכלבים שנמצאים בכלבייה. אצלנו יש כלבים מתוקים מאוד, אבל הם צריכים סבלנות ואילוף. לאומנה בסוף יש דד ליין. אם נמסור 20 כלבים לאומנה, מה יהיה עוד חודשיים כשנקבל 20 פניות לבוא ולקחת אותם בחזרה?", מסבירה גור. "וזו גם עוגמת נפש לכלב לחזור לכלבייה אחרי שהיה בבית. ברגע שהם מתרגלים לחיי בית, וחוזרים, זה שובר אותם".
ב"ערוץ העידוד" שהקימה עיריית רעננה בו עולים תכנים מגוונים מדי יום לאורך התקופה המורכבת, עלה בתחילת השבוע שיעור אילוף לכלבים.
כל המעוניין לאמץ כלב מוזמן להתקשר ל: 054-4429729. כל המעוניין לאמץ חתול: 054-2188155.