מבית חולים מאיר לאוקראינה: אלכסנדרה ברדיצ'בסקי ברחה מקייב המופגזת אל ורשה יחד עם בתה ארינה בת החמש. ארינה סבלה מסממנים רפואיים שחלקם הגדול נגרם בשל חרדה. בשל הטראומה שעברה הילדה הפסיקה לדבר והחלה להשמיע קולות בלבד. ד"ר אמיר מנדלסון מבית חולים מאיר שהצטרף למשלחת רופאים מישראל הגיע למלון של הסוכנות היהודית בורשה לטפל בה ולאחר מספר ניסיונות בזמן הטיפול הילדה שבה לדבר. זו רק דוגמה אחת מיני רבות להן נחשף וסייע ד"ר מנדלסון כחלק מהוות הרפואי לסיוע ילדי הפליטים מאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
ברדיצ’בסקי אלכסנדרה ובתה ארינה עם ד״ר אמיר מנדלסוןן
ברדיצ’בסקי אלכסנדרה ובתה ארינה עם ד״ר אמיר מנדלסוןן
ברדיצ’בסקי אלכסנדרה ובתה ארינה עם ד״ר אמיר מנדלסוןן
(צילום: דוברות בית החולים)
קראו גם >>>>
"אני והצוות הרפואי עוברים בין בתי מלון ומטפלים בילדים", מספר ד"ר מנדלסון, "כל מי שאנחנו פוגשים בעצם בטראומה נפשית. אין פה מישהו שהוא לא טראומטי לחלוטין. הם חוו חוויה שהיא לא אנושית בעליל. אלה אנשים שלפני שבוע היו בבית שלהם, עם עבודת הבוקר שלהם. היו נוסעים לטיולים לכל מיני מקומות בסופי שבוע ופתאום אין להם כלום. יש חולים שהם חולים אונקולוגיים שהיו באמצע טיפול כימותרפי בדרך לניתוח ויום לפני הניתוח בית החולים נסגר והם בעצם תקועים באמצע. מטופלת שהגיעה אחרי ניתוח ברגל שהחבישה שלה זה בעצת נייר דבק משרדי.
"זה מרגש אותנו לראות את השילוב של הכוחות – מאנשים פרטיים ועד ארגונים גדולים שנרתמים ולוקחים על עצמם את הטיפול באנשים האלה".