עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ובשיתוף חברת נתיבי איילון, החלה בימים האחרונים בביצוע עבודות תוכנית "מהיר לעיר" במסגרתה כבר הוצבו הסדרי תנועה חדשים.
1 צפייה בגלריה
צילום: נתיבי אילון
צילום: נתיבי אילון
צילום: נתיבי אילון
מי שתבצע את הפרויקט, נכון להיום, היא החברה הכלכלית כפר סבא ובחברת נתיבי אילון מבהירים כי במידה והעבודות לא יבוצעו בצורה מיטבית הם אלו אשר יבצעו את הפרויקט במקטעים הבאים.
ובתוך כך, נגד הפרויקט הוגשה עתירה על ידי חמישה תושבי העיר שטוענים כי אין לו תכנית מתאר מפורטת ומאושרת והיא מבוצעת ללא היתר בניה. כמו כן, טוענים העותרים, כי הפרויקט נוגד את תכנית הרכבת הקלה.
העותרים מבקשים מבית המשפט כי יתן צו על תנאי לעצירת התכנית, זאת בשל העובדה, כאמור, כי אין לפרויקט תוכנית מתאר שעונה על כל הבעיות שהועלו ובנוסף, "אין בנמצא כל תוכנית מתאר מפורטת המסמיכה את העירייה לבצע את הפרויקט".
בעירייה מוסיפים כי העבודות בכפר סבא צפויות להסדיר את התנועה בעיר, לרבות תיקון "טעויות היסטוריות", ולאורך כל זמן ביצוע העבודות, הצירים הראשיים יהיו פתוחים ותהיה גישה לאורך כל זמן הביצוע לכל בתי העסק. בנוסף, העבודה תחולק למקטעים קטנים, מה שיצמצם את זמן העבודות בסמוך לבתי העסק למספר שבועות בודדים.
מחברת נתיבי אילון נמסר בתגובה לעתירת תושבי העיר: "'פרויקט מהיר לעיר' שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית כפר סבא, הוא פרויקט לאומי, תחבורתי מורכב שבמסגרתו יסללו ברחוב ויצמן 9 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ו-5 קילומטרים של מסלולי אופניים.
"הפרויקט, יצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה הכוללת העדפה ברמזורים ושדרוג משמעותי של רחוב ויצמן לכל אורכו. במסגרת הפרויקט, נפגשנו מספר פעמים עם בעלי העסקים ובעקבות הבקשות שלהם נערכו שינויים בתכנון ככל שניתן והתהליך עדיין נמשך במקטעים שעדיין בתכנון. הפרויקט כולו יבוצע במקטעים מתוך מטרה למזער את אי הנוחות במהלך העבודות לרווחת תושבי העיר ובעלי העסקים".