תופעה מטרידה: בסופי שבוע באופן קבוע פורצים וגונבים סחורה ואביזרים שנועדו לנזקקים ממרכז מלב"י (מרכז לאביזרי בית יד שניה) ברחוב החי"ש בכפר סבא (בין הרחובות אז"ר ובן יהודה).
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
תושבי הבניינים הסמוכים למקום, וכן מתפללים המגיעים להתפלל בבית הכנסת של הקהילה הקונסרבטיבית "הוד והדר" המצוי ליד המרכז מכירים את התופעה הזו שמתרחבת עם הזמן.
"בהתחלה היו מגיעים כל מיני אנשים ומעמיסים על רכביהם דברים שתושבים משאירים בחוץ", אומרים תושבים שפנו למערכת מיינט ולעיריית כפר סבא, "לא פריט אחד או שניים. אלא ממש שקים שלמים של ביגוד, או ריהוט. אחר כך התרחבה התופעה והתחילו להגיע כנראה סוחרים או כל מיני מאכערים עם טנדרים. כעת, זה הגיע למצב שפשוט אנשים פורצים למקום שסגור בשבתות ופשוט גונבים לאור יום".
כידוע, עמותת מלב"י כפר סבא שנוסדה לפני שנים רבות היא עמותה המסייעת לנזקקים, חיילים ועולים חדשים ברהיטים, כלי בית ומוצרים יד שנייה. בשגרה, בשעות פעילות העמותה, תושבים המעוניינים לתרום אביזרי חשמל, ביגוד, הנעלה וריהוט מתקשרים לעמותה אשר שולחת מובילים כדי להוביל את התרומות למחסן העמותה, שם מתקנים את הדרוש תיקון ומוכרים אותו במחיר מסובסד לנזקקים.
בסופי שבוע ובשעות שהמחסן סגור מגיעים תושבים ומניחים בפתח הכניסה לעמותה, ובשנים האחרונות בעיקר מצדה השמאלי, גם אביזרים אשר הם פינו בעצמם.
2 צפייה בגלריה
צילום: עמותת מלב"י
צילום: עמותת מלב"י
צילום: עמותת מלב"י
"אם בעבר", אומרים המתלוננים, "הגנבים היו מגיעים ומעמיסים את הציוד הזה שנתרם והונח בפתח או בסמוך למרכז, הרי שעכשיו הסוחרים האלו לא מסתפקים ופשוט פורצים לתוך המבנה עצמו ומעבירים לאלו שבאים איתם חפצי ערך".
"מישהו צריך לעשות לזה סוף", מסכמים התושבים, "זו גניבה לכל דבר, ואפילו חמורה יותר, כי זו גניבה מדבר המיועד לנזקקים".
ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה.