"רבני העיר הפתיעו אותי בכך שלא הביעו שום מחאה נגד מצעד הגאווה שהיה בשבוע שעבר בכפר סבא", כך טוען יו"ר תנועת ש"ס בכפר סבא, וחבר המועצה לשעבר מטעם ש"ס שמעון פרץ. פרץ יוצא נגד רבני השכונות ונגד רבני הקהילות (לא נגד רב העיר עצמו, שכבר אינו פעיל) זאת בעקבות שתיקתם לקראת ובעקבות מצעד הגאווה. "אני לא מבין איך הדבר הזה עבר בשקט. הרי כמו שכתוב בתורה 'לא תגנוב, לא תרצח', כך גם חל איסור על משכב זכר. אף אחד לא מחה, לא ניסה למנוע ולא ארגן הפגנות נגד".
1 צפייה בגלריה
שמעון פרץ (מימין) ומצעד הגאווה 2019 בכפר סבא | צילומים: אסף פרידמן, עיריית כפר סבא
שמעון פרץ (מימין) ומצעד הגאווה 2019 בכפר סבא | צילומים: אסף פרידמן, עיריית כפר סבא
שמעון פרץ (מימין) ומצעד הגאווה 2019 בכפר סבא | צילומים: אסף פרידמן, עיריית כפר סבא
לעצם העניין אומר פרץ: "בכפר סבא יש דו-קיום בין חילוניים לדתיים, יש שלום, יש שלווה, למה היה צריך להעמיד את כל זה במבחן? למה להתסיס? למה ליצור מחלוקת? יש משפט בתורה שאומר: 'אל תעירו ואל תעוררו', שמשמעותו אל תעוררו מחלוקת".
"אני אדם מתון", מוסיף פרץ, "מבחינתי, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה בחיים שלו, אבל למה לצאת עם זה לרחוב ולומר לי מי אתם. זה לא הגיוני. למה החילונים לא יוצאים להפגין שהם חילונים, והחרדים שהם חרדים? היו שם רק כמה מאות מפגינים, חלק מהם לא תושבי כפר סבא, חלק מהם לא חברי הקהילה, רק אנשים שמזדהים. אילו היו צועדים כאן 20 או 30 אלף, אז הייתי סותם את הפה, אבל מ-117 אלף תושבים בכפר סבא הגיעו רק כמה מאות, למרות מסע הפרסום הכי קטלני שהיה כאן מאז שאני חילוני זה 32 שנה".
אגב, למרות מסע הפרסום הנרחב, לפרץ נודע על קיומו של מצעד הגאווה רק יום אחד לפני המועד. "גם אילו הייתי רוצה למחות למנוע את זה — זה כבר היה מאוחר מדי".
לפרץ יש גם טענות נגד העירייה: "למה העירייה צריכה מתקציבה לארגן את המצעד הזה? המצעד סתם את הרחוב הראשי, עצר את כל התנועה ביום שישי בבוקר, לא נתנו לנו אפילו לעבור על המדרכות כדי להיכנס לחנויות. אני עצמי הייתי באותו הזמן בקניות בחלק אחר של הרחוב. הרסו לסוחרים את הפדיון של יום שישי".
תגובות
הרב דניאל כהן רב הקהילה "שובה ישראל": "כתוב: 'כשם שמצווה לומר דבר שנשמע, כך מצווה לא לומר דבר שלא נשמע'. המחאה שלי לא הייתה עוזרת. אילו הייתה עוזרת הייתי אומר, אם לא תעזור אין לי מה לומר. לעצם העניין: כל אחד יעשה מה שהוא חושב, אני לא נכנס לחיים של אף אחד. אבל לא הייתי פוגע ברגשות של אנשים אחרים. צריכים לכבד גם אחרים. למה לקיים המצעד ברחובה הראשי של העיר? זאת מין התרסה. אבל ראש העירייה הוא מחליט".
גם הרב מנחם ביטון, רב הקהילה "מאיר יישא ברכה", שמע על המצעד רק יומיים לפני מועד קיומו: "מה יש לנו לעשות? אנחנו לא יכולים לעצור את המצעד הזה. הרי זה חוקי במדינה שלנו, רחמנא לצלן. אני וכל אחד מהרבנים עשינו מחאה פנימית, אילו עשינו מחאה חיצונית, אז כל ילד וילדה היו יודעים על המצעד הזה. הילדה הגדולה שלי, למשל, לא ידעה על הדבר הזה".