ביום ראשון אמורה להגיע גננת מחליפה קבועה לגן שוהם בכפר סבא, לאחר תקופה ממושכת שבה היתה תחלופה גדולה בצוות הגן, בעקבות צאתה של הגננת הקבועה לשמירת הריון.
בשבוע שעבר הושבת הגן על ידי ההורים לשעה וחצי. בפנייה לראש עיריית כפר סבא רפי סער עידכנו ההורים את סער, שילדי הגן וההורים מבלים בגינת החורשה, אחרי שהגן כבר הוכרז על ידי העירייה כ"גן במשבר". לטענת ההורים, 28 אנשי צוות התחלפו בשלושה חודשים: "בושה שכך מתייחסים לילדים בטרום-טרום-חובה".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים| צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
יש לציין, כי לפני כשבועיים נפגשו ההורים עם נציגים מעיריית כפר סבא וממשרד החינוך. "אנחנו נמצאים בתהליך של שיקום והדברים לא ייפתרו תוך יומיים", עידכן אחד ההורים, "עם זאת, אנחנו מצפים לראות שיפור כלשהו במצב".
בעקבות ההשבתה, הודה אחד ההורים לעירייה בציניות על "אוזלת ידה המתמשכת בטיפול במשבר המתחולל בגן בחודשים האחרונים", והתלונן על "חוסר תפקוד משווע" מצד העירייה, "בשילוב התעלמות מוחלטת ממצוקה שבה גן שלם נמצא במשך שבועות רבים. לדבריו, "הוועד של הגן נמצא בקשר רציף אתכם כבר שבועות ארוכים, ועדיין לא קיבלנו תשובה הגיונית, ודאי שלא פתרון מתקבל על הדעת בטווח זמן סביר".
לדברי אחת האמהות, "הילדים לא זוכרים מה שם הגננת. בבוקר הם מתחננים שלא ניקח אותם לגן, כי הם לא יודעים את מי הם יפגשו".
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא פועלת לייצוב הצוות החינוכי, תוך דיאלוג שוטף עם ועד ההורים. בין הצעדים שעליהם הוחלט: שילובן של גננת מוסמכת ושל מדריכת הורים, ליווי מקצועי של ההורים על ידי פסיכולוגית מומחית, הדרכה והכוונה לסייעות. אנו משוכנעים שיחד נחזיר את שגרת החיים בגן למסלולה".
חברת המועצה, הדר לביא, אמרה בתגובה: "הורי הגן הזה וגנים אחרים עבדו במשך מספר חודשים עם המחלקה על מנת למצוא פתרון לאותה בעיה שקיימת במערכת גני ילדים שלנו כבר כמה שנים.
"הגיע הזמן שנעמיד את גני הילדים שלנו במרכז העשייה החינוכית בעיר ונוודא שהצוות מקבל תנאים טובים יותר, ושהילדים שלנו מקבלים את כל מה שהם צריכים. אחרת - בשנה הבאה נקרא בדיוק את אותן כתבות".