תחת הכותרת "כללית בכפר סבא" נפתחה לאחרונה עצומה על ידי תושבי העיר, המכנים עצמם הורי כפר סבא והסביבה, היוצאת נגד אוזלת ידה של הקופה לכאורה, לספק את צרכיהם של המבוטחים שלה, כשהכוונה היא בעיקר לרפואת הילדים בעיר.
בין השאר טוענים ההורים כי קביעת התורים לרופאי הילדים נעשית רק במענה טלפוני בסניף, מצב שהופך את קביעת התור לקשה עד כמעט בלתי אפשרי. כך למשל, טוענים המבוטחים מכפר סבא כי בידיהם עשרות תיעודים של המתנה של מעל 20 דקות לקביעת תור לרופא ילדים. בחלק מהמקרים, לטענתם, השיחה מתנתקת.
1 צפייה בגלריה
כללית. מפספסים את כפר סבא? | צילום: ירון ברנר
כללית. מפספסים את כפר סבא? | צילום: ירון ברנר
כללית. מפספסים את כפר סבא? | צילום: ירון ברנר
כמו כן טוענים התושבים כי יש מחסור של רופאים בסניפים בכפר סבא, וכי אין זמינות מספקת של תורים. בנוסף נטען כי למרות העומס כל אחת מהמרפאות משביתה את פעילותה לפחות יום אחד בשבוע. לכך מוסיפים יוזמי העצומה טענות על המתנה בלתי נגמרת בבתי המרקחת כתוצאה ממחסור כוח אדם, וכן העברת טיפולים שונים לערים אחרות, למרות שהתקיימו בעבר בכפר סבא. יתר על כן, עקב המחסור ברופאים מקצועיים, הם נאלצים לטענתם להפעיל את הביטוח המושלם היקר יותר.
הם מסכמים את הבקשה שלהם בדרישה הבאה: " אנו דורשים מהנהלת כללית לפעול לאלתר לשיפור השירות, ובראש ובראשונה להקצאת כח אדם נוסף למרפאות בכפר סבא. לא נמשיך לסבול את מחדלי הטיפול האלה על חשבון הבריאות של ילדינו". יוזמי העצומה ביקשו להישאר בעילום שם, ולצטט את דרישותיהם מתוך העצומה. נכון לעכשיו חתמו 277 תושבי כפר סבא על עצומה זו.
משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה לעצומה: "מרכז בריאות הילד בכפר סבא נמצא בראש סדר העדיפויות של המחוז ואנו קשובים לצרכים העולים מהשטח. תחלואת החורף קשה השנה והובילה לזמינות חסרה, הן בשל צרכי המטופלים והן בשל מחלות בקרב צוות המרפאה. אנו פועלים על מנת לתגבר את הצוות הקיים. במרפאה ישתלבו בקרוב עובדי משרד נוספים וכן רופאה מומחית חדשה, שתצטרף לשמונת הרופאים המקצועיים במרכז בריאות הילד כיום.
"בנוסף, כללית מעניקה שירותי און ליין מתקדמים באמצעות רופאי ילדים און ליין מהשעה 16.00 אחר הצהריים, ובאמצעות מכשיר הטייטו אותו ניתן לרכוש (הטייטו הינו מכשיר המכיל מצלמות זעירות וחיישנים, המאפשרים טיפול ללא הגעה, א.י.). השילוב של רפואת האון ליין והשימוש במכשיר נותנים מענה למגוון רחב של מקרים ברפואת ילדים ומשפחה ומהווים חלופה טובה בתקופת החורף, בה העומסים בשרותי הרפואה ניכרים ומורגשים בכל מקום".