25 הנשים שנרצחו השנה בישראל לא הותירו את האומן ישראל הרצל אדיש. הוא יצר עשר עבודות, מתוך 20 המתוכננות, העוסקות בנשים שנרצחו השנה. חלק מהתמונות הן של הנרצחות, וחלק הן של מראות מתוך ההפגנה הגדולה נגד אלימות כלפי נשים.
2 צפייה בגלריה
הנשים שנרצחו על פי ישראל הרצל
הנשים שנרצחו על פי ישראל הרצל
הנשים שנרצחו על פי ישראל הרצל
באחת התמונות, למשל, נראה מעין קולאז' של עשר נשים שנרצחו השנה, כאשר פניהן מטושטשות. "הפנים מטושטשות בכוונה", אומר הרצל, תושב כפר סבא, "כי מחקו לנרצחות את האישיות".
מדוע החלטת לעסוק בנושא הזה?
"בגלל חוש הצדק שלי, שבדרך כלל גורם לי להרבה צרות בחיים. אני לא מכיר באופן אישי אשה שעברה אלימות, אבל אני מזדהה עם המחאה נגד אלימות כלפי נשים".
המחאה השלישית של הרצל
זוהי סדרת העבודות השלישית של הרצל, שעניינה מחאה. הוא יצר 15 עבודות שמתייחסות למחאה החברתית של שנת 2011, ובשנת 2017 יצר סדרה של 25 עבודות שעוסקת במחאה נגד המלחמה, שיוצגו בחודש מאי 2020 בבית האומן בתל אביב.
כל העבודות של הרצל הן דיגיטליות, כלומר, נעשות באמצעות תוכנות מחשב, ולאחר מכן הן מודפסות על קנווס.
2 צפייה בגלריה
מחאת הנשים. ישראל הרצל
מחאת הנשים. ישראל הרצל
מחאת הנשים. ישראל הרצל
אתה חושב שאומנות יכולה להשפיע בנושא של אלימות כלפי נשים?
"אני לא משלה את עצמי בנוגע למידת ההשפעה ולתוצאות של האומנות. למרות כוונתי לפגוע בעצב רגיש של כולנו, ואני מנסה להבהיר לעצמי ולצופים של מי בעצם האחריות על האלימות כלפי נשים, שביום-יום מתעלמים ממנה - האומנות אינה מצליחה להשפיע על בני אדם כדי ליצור שינוי אמיתי. השינוי הוא קטן וזמני. אחת הסיבות לכך היא, שהיצירה אינה מה שהאומן התכוון להראות - אלא מה שהצופה רואה ומרגיש".