הורי הילדים בגנים לחינוך מיוחד בכפר סבא כועסים. במשך כמה שבועות הם הבליגו, המתינו למפגש עם הגורמים המקצועיים בעירייה כדי ללבן את הבעיות, אך כשראו שדבר לא משתנה, החליטו להפסיק לשתוק:
"מאסנו בתקשורת השבורה המתנהלת בין נציגי ההורים לבין נציגי העירייה. יש תחושה של חוסר שיתוף פעולה. אנחנו צריכים לנהל אחרי נציגי העירייה מרדפים, במקום להרגיש בטוחים שיש לנו על מי לסמוך ולהאמין במי שאמור להיות אמון על הילדים שלנו. רובנו נתקלים ביחס חסר כבוד ואף מזלזל. אנו מתמודדים עם חוסר זמינות משווע ועם חוסר היענות לבקשות שלנו. אנו מטורטרים ונופלים בין הכיסאות בניסיון לקבל פתרונות והנפגעים העיקריים הם ילדינו".
1 צפייה בגלריה
אחד מגני החינוך המיוחד בעיר. "מאסנו בתקשורת השבורה" | צילום: אסף פרידמן
אחד מגני החינוך המיוחד בעיר. "מאסנו בתקשורת השבורה" | צילום: אסף פרידמן
אחד מגני החינוך המיוחד בעיר. "מאסנו בתקשורת השבורה" | צילום: אסף פרידמן
כשהם מתלוננים על חוסר תקשורת בין ההורים לעירייה, מתכוונים ההורים בין היתר להעברת הודעות לגבי פעילות הגנים בחופשות, תחלופה גבוהה של צוות הגנים וקיצוץ במספר הסייעות, למשל בגני תקשורת. לדברי הורים:
"השבוע התבשרנו כי הורידו סייעת אחת מגני התקשורת בעיר, דבר שהוא מכשול ברור לשילוב הילדים בגני ילדים נוירוטיפיקליים (התפתחות נוירולוגית תקינה). חלק מהילדים על הספקטרום האוטיסטי, מתקשים בביצוע פעולות בסיסיות ונזקקים לעזרה ולתיווך של אדם נוסף לצדם".
"למרות התקן של מקסימום 8 ילדים בגני תקשורת, העירייה מפעילה לפחות מחצית מהגנים באופן חריג מעל לתקן, עם 9 ילדים, ככל הידוע לנו, באישור מיוחד וחריג של הפיקוח", מוסיפה אם אחרת.
במכתב לסיכום פגישה בין הצדדים מיום 4 בספטמבר, העירייה מציינת, כי החליטה לפתוח את שנת הלימודים בהורדה של סייעת אחת בטענה כי בשנה שעברה היתה 'אבטלה סמויה'". לטענת אחד ההורים, "הוסבר לנו כי זה עקב שיקולים מערכתיים של מחסור בגנים".
עוד טוענים ההורים, שעדיין לא הוסדר בגני החינוך המיוחד מימון ארוחות הבוקר הטיפוליות שלהם זכאים ילדי גני התקשורת, ושמומנו עד כה על ידי העירייה. אחד ההורים כבר הודיע על כוונתו לפתוח מסע לגיוס המונים למימון הארוחות בגנים.
בנוסף, מתלוננים הורים על תחזוקה לקויה (קירות מתקלפים, עובש, ג'וקים, נמלים, חדרי שירותים ומתקני משחקים ישנים, גדר חיצונית שלא כוסתה בבד יוטה, מחסור בחדרי טיפולים ובלחצני מצוקה, גננות וסייעות שלא עברו בשנתיים האחרונות השתלמות בעזרה ראשונה, ועוד.
מעיריית כפר סבא נמסר: "אנו קשובים לכל פניות ההורים. הושקעו יותר מ‑32 מיליון שקלים בשיפוץ ובהצטיידות של מוסדות החינוך בעיר, ביניהם גם גנים של החינוך המיוחד. בנושאי תקנים, אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד החינוך ובהתאם להנחיותיו. כמו כן, בהתאם לנוהל, מתבקשות הגננות לפתוח קריאות במוקד העירוני כדי שנושאי תחזוקה למיניהם יטופלו על ידי הגורמים המקצועיים".