עיריית כפר סבא מבקשת לספח אליה עוד חמישה אזורי תעסוקה, השייכים לשטח השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון. במכתב הממוען לאחראי על ועדת הגבולות במשרד הפנים, יפתח סומך, והגיע למערכת "ידיעות השרון", עולה כי העירייה חזרה בה מההחלטה מלפני שנים אחדות לקבל לידיה רק את שטח אזור התעסוקה עתיר ידע, והיא דורשת כעת עוד חמישה מתחמים שכבר נמצאים בתהליכי תכנון במועצה האזורית דרום השרון.
2 צפייה בגלריה
שטח הפארק למסחר ותעשייה
שטח הפארק למסחר ותעשייה
שטח הפארק למסחר ותעשייה
(צילום: מועצת דרום השרון)
קראו גם >>>>
במכתב ששלח לפני כשבועיים ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, יש דרישה לפתוח מחדש את דיוני הוועדה הגיאוגרפית בקשר למתחמי התעסוקה עליהם ויתרה העירייה לפני כשמונה שנים למועצה האזורית דרום השרון. לדברי סער, דרישה זו "מתבססת על בקשת עיריית כפר סבא משנת 2016 להעברת חמישה מתחמים שונים מתחומי השיפוט של דרום השרון והוד השרון לתחום השיפוט של כפר סבא. מתוכם, החליט משרד הפנים לקדם בין היתר את מתחם עתיר ידע בלבד. דיונים אלו הוקפאו בשנת 2019, ביוזמת ראשי הרשויות, משלל סיבות וביניהן בחירות כלליות לרשויות המקומיות, ובכלל זה התחלפות ראש העיר כפר סבא וחברי ועדים רבים... יודגש כי עיריית כפר סבא מעוניינת לחזור בהקדם לדיון בוועדה הגיאוגרפית בנושא זה".
2 צפייה בגלריה
השטחים אותם דורשת העירייה
השטחים אותם דורשת העירייה
השטחים אותם דורשת העירייה
(צילום: עיריית כפ"ס)
הסיבות אותן מונה ראש העירייה לבקשה לספח שטחי תעסוקה אלו לעיר הן ראשית גידול האוכלוסייה העתידית בעיר: "במהלך ספטמבר 2020 עודכנו יעדי תוכנית המתאר במסגרת החלטת לשכת התכנון אשר קבעה יעד אוכלוסייה בעיר לשנת 2040 של 190 אלף נפש (במקום 150 אלף נפש לשנת 2035 במקור), באמצעות תוספת של למעלה מ־30 אלף יחידות דיור. כמו כן, כפר סבא נענתה לקריאה הלאומית לפתור את משבר הדיור כאשר מקודמות בעיר תוכניות נרחבות שצפויות לאכלס כ־15 אלף יח"ד ברחבי העיר כבר בעשור הקרוב".
סיבה נוספת לבקשה החריגה היא המחסור בשטחי תעסוקה. "בכפר סבא אזל מרבית מלאי מגרשי התעסוקה והתעשייה, כאשר שיעור התפוסה במרביתם גבוה ועומד על 75־100 אחוז".
"לאור ההתפתחויות", מסיים סער, "בחודשים האחרונים ביצעה עיריית כפר סבא הערכה כלכלית מוניציפלית לפיה יחס שטחי הארנונה לנפש בעיר הינו נמוך, גם ביחס לערים שכנות, ואף צפוי להמשיך ולרדת בעשור הקרוב. כל זאת, לאור התגייסותה של העיר כפר סבא למשבר הדיור ותוספת של אלפי יחידות דיור בשטחה. לכן מבקשת העירעיה להמשיך ולדון בכתב המינוי הקיים ואף להרחיבו בהקדם לטובת דיון בעתיר ידע דרום וכן בשטחים נוספים".

לא מוותרים

ממועצת דרום השרון נמסר: "במכתבו זה של ראש עירית כפר סבא מיום חמישי ה-7/7 הוא טוען בפני משרד הפנים שמצבה הכלכלי של כפר סבא לאור התפתחותה אינו מספק ואף צפוי לרדת, ועל כן הוא מבקש את שטחי המסחר של השכנים שלו, בהם אזור התעסוקה הראשון והיחיד של המועצה האזורית דרום השרון שיהווה לה עוגן כלכלי משמעותי ויחיד מסוגו. באופן פלאי, רק ארבעה ימים לאחר מכן, ב-11/7 בדיון בתנגדויות של ותמ"ל צופית בפני חוקר הותמ"ל, טען בתוקף אותו ראש עירייה, שמצבה הכלכלי של עיריית כפר סבא טוב ויציב ושבניית אלפי יחידות דיור לא ישפיעו לרעה על איתנותה הכלכלית.
"על כן אנו תוהים האם להאמין לרפי סער של יום חמישי שמבקש לגזול שטחי מסחר של רשויות אחרות מאחר שמצבה הכלכלי של העירייה דורש שיפור, או לרפי סער של יום שני שטוען שמצבה הכלכלי של העירייה מצוין. ראש עירית כפר סבא שמתעלם מהדורות הבאים ולא יותיר עבורם אף ריאה ירוקה אחת, ימשיך בדרך זו להקריס את התשתיות בעירו, בתכנון שאינו מידתי.
"לא זאת בלבד, שבמסגרת הבקשה שהוגשה במכתב זה, נכלל גם ותמ"ל צופית אותו מקדמת העירייה והוא כולל מגדלי משרדים בגובה 28 קומות, בצמידות לכביש עוקף ניר אליהו.
"נראה שראש עירית כפר סבא בחר בגישה אימפריאליסטית ומתאים את הסיבות למטרה: לחסל את המושבים החקלאיים והריאות הירוקות היחידות באזור עבור בנייה זו, ועל הדרך לקחת את אזורי התעסוקה והתעשיה היחידיים של שכניו.
"דרום השרון תגן על יישוביה, האדמות החקלאיות והשטחים הפתוחים למעננו ולמען הדורות הבאים בפני כוונות רעות אלו".
מעיריית כפר סבא נמסר: "במשך שנים, קבוצה קטנה ואליטיסטית נהנית מהטבות ומשטחים נרחבים ללא מפריע – וכעת הם מנסים לעצור את התפתחות כפר סבא על חשבון הגב של הזוגות הצעירים, משפחות חד הוריות, חיילים וסטודנטים. אנחנו הבנו את זה וגם בוועדת הגבולות הבינו את זה, וזה עומד להשתנות. בדרום השרון מבינים שנפל דבר, וחגיגת הקרקעות נגמרה".