עובדי חברת חשמל גזמו במוצאי שבת האחרונה שורה של עצים ברחוב טרומפלדור בכפר סבא, לאחר שאחד מהעצים עלה באש מניצוץ של חוטי החשמל. לטענת דיירים, העץ לא נגזם במועד וצמרתו הגיעה עד לחוטי החשמל. לטענתם, במהלך השבועיים שקדמו לדליקה, הם פנו כמה פעמים למוקד העירוני 106. במוצאי שבת הקודם פנה אחד מהם למוקד, דיווחו על ניצוצות מחוטי החשמל בטרומפלדור 22, וגם בנקודות נוספות לאורך הקו, ואף שלח סרטון. לדבריו, "התפתחה להבה קטנה בעץ ודעכה". מהמוקד התקבלה ההודעה הבאה: "נציג מחברת חשמל בדרך למקום".
1 צפייה בגלריה
שדרת העצים בטרומפלדור
שדרת העצים בטרומפלדור
שדרת העצים בטרומפלדור
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
כאמור, שבוע לאחר מכן, הניצוץ שב והדליק את העץ בשעה שש בערב. מיד לאחר הדיווח למוקד 106 הגיע צוות של חברת חשמל כדי לגזום את העצים ברחוב וניתק את זרם החשמל מארבעה רחובות סמוכים – אוסטשינסקי, ארלוזורוב, הגר"א וטרומפלדור.
"היינו בחשיכה ארבע וחצי שעות", מספרת אחת השכנות. כל זה לא היה קורה אילו הקשיבו להתראות שלנו וגוזמים את העצים בזמן, שלא לדבר על המפגע הבטיחותי".
עיריית כפר סבא: "כמו בכל קריאת מוקד, דיווחה העירייה מיד לחברת החשמל.
חברת החשמל: "ב־14/11/2 בוצע גיזום לאורך רחוב טרומפלדור, למרות זאת, לצערנו צעד זה כנראה לא הספיק. עם קבלת המידע הוזמן גוזם למקום ובהנחיית כיבוי אש הופסקה האספקה הסדירה בקו. החברה העמיקה את הגיזום ברחובות המדוברים".