"הכול חזר אליי": מנהל מרחב דרור איחוד והצלה, היזם, המתנדב והפעיל החברתי ניב גרנות (49) מכפר סבא צפה בסדרה החדשה "שמים אדומים", המתארת את תקופת האינתיפאדה השניה. הצפייה החזירה אליו מראות ישנים ואירועים שבהן היה נוכח במלוא העוצמה.
3 צפייה בגלריה
ניב גרנות היום ובשנות ה-90 באחד הפיגועים
ניב גרנות היום ובשנות ה-90 באחד הפיגועים
ניב גרנות היום ובשנות ה-90 באחד הפיגועים
(צילומים: פרטי, איחוד הצלה)
בפוסט מטלטל שפרסם הוא מתאר: "צפיתי (האמת במקרה) בסדרה החדשה "שמים אדומים״. תוך שניות חזרה אליי תקופה נוראית, כזאת שכולנו רוצים לשכוח, האינתיפאדה השניה. בפיגוע הראשון שמראים בפרק איבדתי חבר!! יקר ואהוב, יוחאי פורת ז״ל שהתנדב איתי במד"א, היה חובש קרבי במילואים ונהרג בדרכו להציל את הנפגעים מירי הצלף במארב, תקופה נוראית שכנראה פרט לנפגעים ולמשפחותיהם, צילקה דור שלם של מצילי חיים.

3 צפייה בגלריה
ניב גרנות. "תתחילו לזוז למען העם הזה"
ניב גרנות. "תתחילו לזוז למען העם הזה"
ניב גרנות
(צילום: פרטי)

"שמי ניב גרנות, בן 49 מכפר סבא, אבא למנור ורומי נשוי לחנה, מתנדב בתחום הצלת החיים למעלה מ 30 שנה. בסוף שנות התשעים, תחילת שנות האלפיים, יצא לי לצערי להיות במספר פיגועים ולטפל באין ספור נפגעים. הזכרונות, הריחות, המראות, קולות השבר, לא ימחקו לעולם. זו הייתה תקופת דריכות, של "איפה יהיה הפיגוע הבא", הפחד של ״מה יהיה אם נגיע לפיגוע הבא ונכיר מישהו מהנפגעים...״ סיוט.

3 צפייה בגלריה
ניב גרנות. מראות שלא נשכחו
ניב גרנות. מראות שלא נשכחו
ניב גרנות. מראות שלא נשכחו
(צילום: פרטי)

"בין כל הפיגועים הרצחניים שהתרחשו אז, הכי זכור, קשה וצרוב לי זה הפיגוע הנורא ב״אפרופו״. הייתי איש הרפואה השני שהגיע לזירה, אני זוכר הרס מטורף, צעקות, כאוס... לקחתי את התינוקת של ענת ז״ל (וינטר רוזן שנהרגה בפיגוע) מיד אחד החובשים והעברתי אותה לשוטרת שהייתה שם. היא היתה קטנה ושברירית, עם הדם של אמא שלה עליה... פיח... מראות שלא אשכח.
"קניון ערים בכפר סבא, טיילת נתניה, מסעדת ג'אמיל במרכז הרצליה ועוד מקומות רבים וטובים בארצנו היפה, מעוררים אצלי זכרונות עצובים וקשים, מצולקים מהאימה של אז. שנים ניסיתי להדחיק את האירועים, את המראות, את מה שחווינו בתקופה ההיא חברי מצילי החיים ואני, אבל כנראה שהם שם כדי להישאר.
קראו גם:
"כיום, אני מכהן בהתנדבות כראש מרחב דרור באיחוד הצלה ויחד עם כ - 6500 המלאכים הכתומים של הארגון, הפרושים במרחב וברחבי הארץ, שבהכשרתם הם חובשים, פרמדיקים ורופאים, נשים, גברים, חילונים ודתיים, יהודים וכאלו שאינם יהודים, שמתנדבים 24/7, 365 ימים בשנה, אנו עושים הכל בכדי להציל חיי אדם, מוכנים לכל תרחיש, החל מאדם שלוקה בליבו וזקוק לעזרתנו ועד לאירועים רבי נפגעים כמו תאונות דרכים ופיגועים לא עלינו, ללא הבדל דת, גזע ומין".