תבל ארגנטל בת ה-17 מתמודדת מאז היותה בת שנתיים עם מחלת הסרטן. לאחר שנים של טיפולים וניתוחים שגם הגבילו את יכולתה התפקודית היא תטוס בקרוב לאוסטריה יחד עם אמה אורלי לטיפול מציל חיים.
3 צפייה בגלריה
תבל ארגנטל חוגגת יום הולדת
תבל ארגנטל חוגגת יום הולדת
תבל ארגנטל חוגגת יום הולדת
(צילום: פרטי)
על אף הקשיים וההתמודדויות תבל ומשפחתה, שיצאו למסע לגיוס תרומות למימון הטיפולים, חדורים באופטימיות, אמונה ותקווה שתבל תשוב לאיתנה בריאה ושלמה.
כשהייתה תבל בת שנתיים ועשרה חודשים התגלה גידול סרטני במוחה. "היינו בהלם והתקשינו להאמין. לא חשבתי שזה יהיה כזה מורכב", סיפרה האם. לאחר לבטים הוחלט על ניתוח להסרת הגידול. כתוצאה מהניתוח היא נזקקה לתקופת שיקום ממושכת שלמעשה נמשכת עד היום: "תבל הייתה חצי שנה מאושפזת בבית לווינשטיין. בהתחלה היא לא ידעה את הפעולות הפשוטות ללכת, לדבר ולאכול ולימדנו אותה הכול. במקביל היא התחילה טיפולי כימותרפיה ברמב"ם. זה לא היה פשוט בכלל, כי יש לי עוד שני ילדים אחרים בבית שצריך לדאוג להם".
כתוצאה מהניתוח שעברה תבל, נפגע צד ימין של גופה ביד ברגל ובראייה ולאורך השנים עברה ניתוחים נוספים ברגל. לפני 4 שנים נפטר אביה של תבל מדום לב, מה שהוסיף לקושי ולכאב: "עכשיו אנחנו עושות הכול לבד וזה הרבה יותר קשה ומאתגר כי בעלי היה ממש מעורב בתוך העניינים ודאג".
בחודש פברואר חגגה תבל 17 כשהגידול עדיין מקנן בגופה ומסרב לעזוב, ומדי פעם היא נזקקת לניתוחים וטיפולים. "לפני כמה חודשים הרופאים אמרו לנו שהגידול גדל ואין ברירה וחייבים להיכנס לניתוח וזה עניין של חיים ומוות. באוגוסט היא עברה ניתוח אבל אחרי חודשיים המצב חזר לקדמותו, אז היא עברה ניתוח נוסף ומורכב. אני אישה חזקה וכשאמרו לי שצריך ניתוח נוסף, לרגע הרגשתי שאיבדתי את האופטימיות".

3 צפייה בגלריה
תבל ארגנטל (מימין) יחד עם אמה אורלי
תבל ארגנטל (מימין) יחד עם אמה אורלי
תבל ארגנטל (מימין) יחד עם אמה אורלי
(צילום: פרטי)

על אף הקשיים מקיימת תבל שגרת חיים רגילה, ככל האפשר, ומודעת היטב למצבה. "הרופאים אומרים לה בפנים הכול והיא גיבורה מאוד. אני מאוד חייכנית וגם תבל. כלפי חוץ אנחנו תמיד מחייכות, אבל זה לא פשוט לה להיות רחוקה מהחברים ולהיות מוגבלת בדברים שהיא יכולה לעשות. היא חיה כמעט 14 שנה בעולם של המחלה וזו התמודדות מאוד קשה. יש גם משברים שנראים קטנים בדרך שיכולים לשאוב את האנרגיה. מה שמחזיק את תבל זה הטיולים שהיא יוצאת אליהם מכל מיני עמותות. היא מרגישה שם מלכה כאילו יש לה שני עולמות - העולם האמיתי שבו היא צריכה להילחם על מעמדה ולהיות מקובלת והעולם הזה של הטיולים שהיא מרגישה שווה בין שווים ואהובה".
מאיפה את שואבת את הכוחות?
"אני מורה במקצועי ולא עבדתי השנה כמעט, זה מאוד קשה ולא תמיד יש לי כוח, אבל אם אני חושבת שאם יש לי מזל בעולם זה שאני מצליחה הרבה פעמים לשמור על אופטימיות. אין לי ברירה אני חייבת לקום, הילדים שלי צריכים אותי".

3 צפייה בגלריה
תבל ארגנטל
תבל ארגנטל
תבל ארגנטל
(צילום: פרטי)

עכשיו זקוקה תבל לטוס לטיפולי הקרנות באוסטריה, טיפולים שכרוכים בשהות ממושכת שמוערכת בעלות של 300,000 שקל. "אנחנו צריכים להיות שם בערך שלושה חודשים. דיברנו עם הקהילה היהודית שם שידאגו לנו לדירה, אבל יש הרבה הוצאות מחיה מעבר לטיפול עצמו שהוא יקר. אני לבד וצריכה להחזיק שני בתים בתקופה הזאת", הסבירה האם.