המאבק של הורי הילדים בגני היול"א: לפני מספר שבועות החליטה עיריית כפר סבא להעביר את גני יול"א (יום לימודים ארוך) לאחריותה של החברה העירונית לתרבות ופנאי (חלת"פ) זאת במסגרת התייעלות ארגונית וכלכלית, המעבר הזה פתח מאבק ציבורי נגד ההחלטה אותו מובילות עשרות הורים לילדים בגנים שטוענים: "המעבר הזה הוא חסכון שיבוא על חשבון ילדינו".
4 צפייה בגלריה
מאבק ההורים בגני היול"א נגד עיריית כפר סבא
מאבק ההורים בגני היול"א נגד עיריית כפר סבא
מאבק ההורים בגני היול"א נגד עיריית כפר סבא
(צילום: ועד הפעולה)
בשנים האחרונות העבירה עיריית כפר סבא חלק מפעילות הצהרונים (יול"א) לחברה לתרבות ופנאי (חתל"פ) ולאחרונה החליטה העירייה להעביר את כלל הצהרונים לאחריותה של החברה לתרבות ופנאי.

4 צפייה בגלריה
שביתה בצהרונים
שביתה בצהרונים
צהרונים
(צילום: shutterstock)

כאורה צעד מנהלי סטנדרטי שקיים בערים רבות בישראל. אלא שלטענת הורים רבים, על אף שצעד כזה שבדרך כלל נועד לשיפור פעילות הצהרונים הוא מבורך, הרי שבכפר סבא הוא נדון לכשלון מראש זאת "על רקע תפקודה הלקוי של החברה לתרבות ופנאי בפעילות הצהרונים שקיימים תחת אחריותה זה מכעבר", כך לטענתם.

קראו גם:

לגיבוי דבריהם ערך ועד הפעולה שהוקם למניעת המעבר המתוכנן סקר שביעות רצון בקרב כ-450 הורים לילדים הלומדים בצהרוני יול"א תחת אחריותה של החברה לתרבות ופנאי, ולפיו, גני היול"א של החלת"פ זכו לציונים נמוכים מאוד בכל הקטגוריות, לעומת הצטיינותם של הגנים המופעלים על-ידי העירייה: הציון של החלת"פ הינו 2.72, לעומת ציון העירייה שהינו 4.73.

4 צפייה בגלריה
מתוך הסקר שביצע ועד הפעולה
מתוך הסקר שביצע ועד הפעולה
מתוך הסקר שביצע ועד הפעולה
(צילום: ועד הפעולה)

"המצב בשטח ותוצאות הסקר מחייבים את העירייה לייצר תהליך עבודה עמוק המאפשר לכל ילדי העיר שנמצאים במסגרות יול"א לקבל מענה חינוכי ורגשי ראוי", אמרו בוועד הפעולה, "לא ייתכן שהעירייה תתעלם מכך שמהלך העברת מסגרות היול"א לאחריות החלת"פ פגע באופן אנוש בקיומו בפועל של מודל היול"א. אנחנו קוראות לעירייה לקחת אחריות על חינוך ילדינו ולקיים תהליך של הצבת קריטריוניום, תנאי הפעלה, קריטריונים לאנשי צוות, יעדים חינוכיים ופדגוגים וכן תהליך בקרה ופיקוח על מנת לשמור על חינוך ילדינו במסגרות היול"א".
בנוסף טוענים חלק מההורים, כי במשך שבועות ארוכים גורמים בעיריית כפר-סבא מסרבים להיפגש עם ועד הפעולה ובפגישה שנערכה לפני מספר ימים בעירייה בנושא העברת היול"א לחלת"פ בהשתתפות ועד הגנים ומנהלת אגף החינוך, חברי הוועד לא הוזמנו.

4 צפייה בגלריה
ההורים לא הוזמנו לפגישה
ההורים לא הוזמנו לפגישה
ההורים לא הוזמנו לפגישה
(צילום: ועד הפעולה)

"אמהות מתנדבות מוועד הפעולה הגיעו וביקשו להצטרף לפגישה, אולם סורבו. בתגובה לכך, האמהות המתנדבות עמדו בחום הכבד של שעת הצהריים בחודש אוגוסט והניפו שלטים הקשורים למאבק באטימות העירייה. במקביל, באי הפגישה סגרו חלונות כדי לא להקשיב ולא לראות. התעלמות מוחלטת".
מעיריית כפר סבא והחברה לתרבות הפנאי נמסר: "צר לנו כי יש מי המנסים להרוויח הון פוליטי על חשבון גב הילדים. אגף החינוך והחברה לתרבות הפנאי נמצאים בימים אלה בסיום עבודת מטה מקיפה בנושא השלמת מהלך מעבר צוותי היול״א בגני הילדים לניהול החברה לתרבות הפנאי, האמונה כבר כיום על ניהולם של מרבית גני היול״א בעיר. זאת בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, תוך דאגה מלאה לתנאי העסקת הצוותים החינוכיים (שמירה על רצף תעסוקתי), הכשרתם וראיית טובת הילדים".
באשר לפגישה שהתקיימה בסוף השבוע, מסרה מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון: "התקיימה פגישה בין נציגי אגף החינוך לבין נציגות ועד הגנים ויו״ר הנהגת ההורים העירונית, כפי שמתבצע באופן שוטף וכחלק משיתוף פעולה מלא עם ההורים.
ועד הורי הגנים, שנבחר על ידי ההורים מייצג את כלל הורי הגנים וככזה הוא זה שתפקידו להעלות סוגיות ושאלות בנושאים שונים - וכך נעשה, תוך מתן מענה מלא לכל שאלה. עיריית כפר סבא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה עם נציגי ההורים ולמען טובת ילדי העיר".