פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד ערן ברקוביץ' בן 50 מכפר סבא ונגד יוסף קלנגי, בגין עבירות הברחת יהלומים בנסיבות מחמירות, עבירות מס ועבירות נוספות. זאת, במסגרת הסדרי טיעון עמם בפרשת "יהלום שחור", שעניינה עבירות הברחת יהלומים בהיקף גדול לישראל באמצעות בלדרים שונים.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר החשודים בפרשת "היהלום השחור"
הארכת מעצר החשודים בפרשת "היהלום השחור"
הארכת מעצר החשודים בפרשת "היהלום השחור"
(צילום: יריב כץ)
לפי כתב האישום נגד ברקוביץ', איש התעשייה האווירית, שהוגש על ידי עו"ד אורנה גלבשטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בין השנים 2015-2008 הבריח ברקוביץ' יהלומי גלם מרוסיה לישראל עבור חברת אל.אל.די יהלומים בע"מ (LLD Diamonds), שעיסוקה במסחר ביהלומים. זאת, בין היתר, מבלי שהיה לברקוביץ רישיון מתאים לייבוא יהלומים ותוך הסתרתם מרשויות המכס. שווי ההברחות של ברקוביץ' מרוסיה עומד על כ-43 מיליון דולרים.

קראו גם:

מכתב האישום עולה כי בחלק מהמקרים ברקוביץ' קיבל את היהלומים ברוסיה בתוך קונדומים, שהוסתרו לעיתים בפי הטבעת, וכך בוצעה ההברחה.

2 צפייה בגלריה
ואקים בנתה מותג תכשיטים יוקרתי
ואקים בנתה מותג תכשיטים יוקרתי
הברחת יהלומים
(צילום: canva)

בנוסף מואשם ברקוביץ גם במקרה אחד של הברחת יהלומי גלם מברזיל, בשנת 2018, בשווי של 18,500 דולרים. כן הוא מואשם בכך שלא דיווח על הכנסות מעיסוקו בהברחת יהלומים בגובה של כ-640,000 שקלים ולא שילם את המיסים הנובעים מכך. בהסדר הטיעון הוסכם, בין היתר, כי ברקוביץ' יודה בכל עובדות כתב האישום וכי הצדדים יבקשו מבימ"ש לגזור עליו מאסר בפועל של שנה, קנס בגובה של 60,000 שקלים, מאסר על תנאי לשקול דעת בימ"ש ותשלום המס שהשמיט.