"אבל גדול לעיר כפר סבא": המתנדב המסור ברוכי (ברנרד) וייס נפטר אמש (מוצ"ש) לאחר שהתמודד שנים ארוכות עם מחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
ברוכי וייס ז"ל. "מתנדב נצחי"
ברוכי וייס ז"ל. "מתנדב נצחי"
ברוכי וייס ז"ל. "מתנדב נצחי"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
ברוכי וייס נולד בבלגיה ועלה בשנות השישים המאוחרות לישראל והתגורר בשכונת כיסופים בכפר סבא יחד עם אחיו ג'קי והוריו. אביו נפטר זמן קצר לאחר מכן ובמשך שנים ארוכות טיפל ברוכי באימו אדלה יעקובוביץ' ז"ל החולה עד לימיה האחרונים.
בשלושים השנים האחרונות האחרונות עברה המשפחה למרכז העיר וברוכי, שלא נישא ולא היו לו ילדים, החליט כי "כל ילדי כפר סבא הם ילדיו", והתנדב באופן מסור ב"ליונס", בעמותות שונות ובארגונים רבים, ובעיקר במעבר חציית ילדים בדרכים. לפני כ-20 שנה התגלתה אצלו מחלת הסרטן, ולאחר טיפולים ונסיגה והחלמה, תקפה אותו בשנית, עד שהכריעה אותו אמש בבית החולים מאיר.
2 צפייה בגלריה
ברוכי עם אחיו ג'קי וחבר ביום הולדתו
ברוכי עם אחיו ג'קי וחבר ביום הולדתו
ברוכי עם אחיו ג'קי וחבר ביום הולדתו
(צילום: פרטי)
"הוא התנדב גם כשהיה חולה קשה", אמרו בדמעות חבריו הרבים שהיוו לו משפחה, "כששאלנו אותו למה אתה לא נח בגלל המחלה, הוא אמר שההתנדבות היא התרופה שלו".
אחד מחבריו הקרובים, דן אמנון ברק, ספד לו: "את ברוכי הכרתי לפני שנים רבות כאשר התחלתי להתנדב במשמר האזרחי בכפר סבא כאשר גר בכיסופים, ברוכי טיפל באמו שהייתה מרותקת לבית. למרות מחלת הסרטן שתקפה אותו פעמיים בעבר היה מעביר ילדים במעבר החצייה ליד ביתו ולאחר מכן עבד בפארק בימי שישי. בעבר ברוכי התנדב בארגונים ועמותות רבים ולפעמים היה נדמה שיש כמה ברוכי, כי בכל מקום היה ניתן לראותו. הוא זה שגרם לי להתנדב בעמותת מלוא הטנא. הוא היה לי כמו אח, הייתי אתו הרבה שעות וימים. לא יודע איך ניתן להמשיך הלאה, כאילו איבר מגופי נקטע".
עו"ד יעקב אוחיון ספד לו: "ברוכי המלך, כך נהגתי לכנותך, אחי. בשנים האחרונות היינו כה קרובים עד שהפכנו ל"בשר אחד". היית לי אח וחבר ומקור להשראה. אהבתי אותך מאוד ואתה אהבת אותי. היית נצחי בעיני. ניצחון הרוח על הגוף המתייסר והממאן להיכנע. האמנתי שגם על המשבר הזה תתגבר. היית צדיק בעירנו והותרת בה חותם של נתינה, עזרה לזולת והתנדבות. אני כבר מתגעגע אליך. אין עוד אנשים כמוך".
יהי זכרו ברוך.