בית המשפט בפתח תקוה גזר היום (ראשון) על ספיר ניסני מכפר סבא 3 חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי.
4 צפייה בגלריה
ניסני בבית המשפט היום. צעקה על השופטת
ניסני בבית המשפט היום. צעקה על השופטת
ניסני בבית המשפט היום. צעקה על השופטת
(צילום: יריב כץ)
לאחר דחיות רבות בהן נמנעה ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מותה של אמה אחרי ששפכה עליה שמן רותח, ולאחר שגם הבוקר (ראשון) נמנעה מלהתייצב לדיון להקראת גזר דינה, הובאה ניסני על ידי המשטרה לבית המשפט שם נגזר עליה שלושה חודשי מאסר בפועל ועוד שמונה חודשים על תנאי.
ניסני הגיבה בצעקות לאחר הקראת גזר הדין כלפי השופטת: "זה מחטף. גזר הדין שלך ייפסל. יש עתירה לבג"ץ. אני חולת קורונה".
כזכור, על פי כתב האישום המתוקן בין ניסני לאימה התגלעו ויכוחים חוזרים ונשנים בנושא הקפדה על ניקיון הבית. הוויכוחים הובילו לכך שהאם נעלה את התבלינים בארון בחדר השינה שלה, ואת המפתח שלו הניחה מתחת לכרית שעליה ישנה. ב-21 באפריל 2016, בשעת לילה מאוחרת, ניסתה ניסני לרקוח תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומינרלים כגון מלח. היא ניסתה להתגנב לחדר השינה כדי לקחת משם מלח מבלי שאמה תשים לב לכך.
4 צפייה בגלריה
האם מרים ניסני ז"ל
האם מרים ניסני ז"ל
האם מרים ניסני ז"ל
(צילום: פרטי)
מתוך כתב האישום: "הנאשמת החליטה לקחת עמה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו. בטרם צאתה להתגנבות, לרגע קל, התלבטה הנאשמת בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר, בעיקר כלפי עצמה, זאת למרות שבעבר הייתה מרים מזמינה את הנאשמת אל חדרה עם סירים בידיה כדי להראות לה את תבשיליה".
בהמשך נטען כי אל ניסני התקשר בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, והיא חליטה שלא לענות לשיחה - אך התרחשות זו גרמה לה לסערת רגשות, שהסיחה דעתה מן ההתלבטות. עוד צוין שהיא החזיקה בסיר הלוהט "ביד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה".
4 צפייה בגלריה
ספיר ניסני בבית המשפט
ספיר ניסני בבית המשפט
ספיר ניסני בבית המשפט
(צילום ארכיון: יריב כץ)
היא ניסתה להתגנב בחושך לכיוון המיטה כדי לקחת את המפתח שהיה כאמור מוסתר תחת הכרית שעליה ישנה אמה, אך אז מעדה ואיבדה אחיזה בסיר. "חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של מרים", נכתב.
כאמור, למרות עסקת הטיעון, גזרה השופטת על ניסני 13 חודשי מאסר מהם שלושה בפועל.
הקראת גזר הדין התעכבה במשך מספר שבועות לאחר שניסני דחתה שוב ושוב את הגעתה לאולם בית המשפט. גם הבוקר לא הגיעה לדיון: "בחודשים האחרונים טוענת ניסני כי היא מצויה במצב רפואי ואינה יוצאת מהבית מפברואר 2020", אמרה השופטת בפתח דבריה הבוקר.
4 צפייה בגלריה
ספיר ניסני
ספיר ניסני
ספיר ניסני
(צילום: יריב כץ)
"בנסיבות אלו סברתי כי לא ניתן לדחות את הדיון בעניינה בפרק זמן לא מוגבל", הוסיפה השופטת. "התרשמתי כי אין מניעה מהתייצבות הנאשמת למתן גזר דינה. בית המשפט פועל בהתאם לתו הסגול וניתן למנוע סיכון". ניסני הובאה לדיון על ידי המשטרה, וכאמור נגזר עליה מאסר בפועל.