רגע לפני תפילות יום הכיפורים כפר סבא הוכרזה רשמית כעיר אדומה. המשמעות המיידית היא הגבלה חמורה למתפללים במבנים סגורים, גם על פי מתווה יום הכיפורים שאושר בממשלה, ובמידה ורף החולים לא ירד - כפר סבא תהיה בין האחרונות לצאת מהסגר בתום חג הסוכות.
1 צפייה בגלריה
כפר סבא תחת סגר. עיר אדומה
כפר סבא תחת סגר. עיר אדומה
כפר סבא תחת סגר. עיר אדומה
(צילום המחשה: קובי קואנקס)
קראו גם >>
עיריית כפר סבא הודיעה היום (שבת) כי העיר חצתה את רף החולים הנדבקים ביחס למספר התושבים, והיא רשמית כעת עיר אדומה.
כזכור, לפי מתווה "הרמזור" כל רשות מקומית תקבל ציון בין 0 ל-10 לפי המשתנים הבאים: מספר החולים החדשים בשבוע ל-10,000 תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע, קצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע. אחת לשבועיים, על סמך ממוצע הנתונים של כל רשות בשבוע הקודם, ייקבע הסיווג של אותה רשות באופן הבא: רשות שממוצע ציוניה יהיה מעל 7.5, תוגדר אזור אדום.
באזור "אדום": מספר האנשים לא יעלה על 20 אנשים בשטח פתוח ועל 10 אנשים במבנה - הדבר נכון גם בימי הסגר למתווה תפילות יום הכיפורים שאושר בממשלה גם בימי הסגר:
תפילה בשטח פתוח - ניתן לקיים תפילה בקבוצות של עד 20 אנשים. אנשים שאינם גרים יחד ישמרו על מרחק של 2 מטרים לפחות ולכל הפחות על כיסא ריק ביניהם. בין כל מתחם יישמר מרחק של 2 מטרים ושטח כל מתחם יסומן באמצעות סימון פיזי (חבל, סרט או כל דבר אחר). סדרנים יושיבו את האנשים בכיסאות מסומנים ויוודאו שאין מעבר בין המתחמים.
תפילה במבנה סגור באזורים אדומים - תותר תפילה בקבוצות של 10 אנשים בלבד.
מעבר לכך, באם רף החולים לא ירד באופן משמעותי במהלך ימי הסגר (עד אחרי שמחת תורה) כפר סבא תמשיך למעשה להיות בסגר גם אחרי התקופה שאושרה בממשלה, עד להורדת התחלואה ולא תזכה להקלות במסגרת היציאה המדורגת מהסגר (כולל במערכת החינוך, ההתקהלויות ועוד).