בשורה משמחת לתלמידים ותלמידות בעיר כפר סבא: בשבועיים הקרובים תחלק העירייה כ- 120 מחשבים לילדים שאין בביתם מחשב כלל. החלוקה מתבצעת כחלק מפרויקט "מתחשבים" - מיזם ארצי, במסגרתו נתבקשו אזרחים, ובהם תושבות ותושבי העיר, להעביר מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טאבלטים ומסכים בכל גודל ומכל סוג שאינם זקוקים להם, ולהעבירם לחמישה מוקדים ברחבי כפר סבא. זאת במטרה להשמישם ולהעבירם למי שנזקק.
1 צפייה בגלריה
(מחשב לכל ילד (צילום: shutterstock))
קראו עוד:
מיזם "מתחשבים" מתקיים בשיתוף עמותת "פתחון לב" המפעילה את המיזם הארצי וכעת מורחב בהיקפו.
בעירייה מספרים כי הנושא עלה כאחד המשמעותיים ביותר בתקופה זו, בה נסגרו מוסדות החינוך וכולם עברו ללימודים מקוונים. ממיפוי עירוני ראשוני שנערך על ידי העירייה במהלך חודש אוגוסט וכחלק מהיערכות לפתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, בקרב תלמידים בכיתות א'-י"ב עלה צורך במחשבים והוחלט על אספקת מחשבים לבתים אלה.
השלב השני של הפרויקט הינו רכישת מחשבים נוספים לתלמידי העיר על ידי העירייה, במסגרת קול קורא של משרד החינוך, והוא צפוי לצאת בחודש נובמבר הקרוב. במסגרתו יסופקו מחשבים נוספים למשפחות בהן יותר מילד אחד הלומד במערכת החינוך, אך בבית המשפחה קיים רק מחשב אחד. זאת במטרה לאפשר לימודים מקוונים בזמן אמת לכל ילד וילדה בכפר סבא.
פרויקט זה על מסלוליו השונים הינו אחד התוצרים של עבודה משותפת של העירייה עם ועדת הקורונה מטעם הנהגת ההורים העירונית, עמה עובדת העירייה בשיתוף פעולה הדוק בתקופה זו. לצד המסלולים שכבר יצאו לפועל נבחנים מסלולים נוספים להצטיידות ילדי העיר במחשבים. בין היתר נבחן על ידי הנהגת ההורים העירונית גם פרויקט רכישה מרוכזת לאספקת מחשבים במחירים מוזלים.
כל העדכונים - חדשות כפר סבא