ראש המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל , יובל ארד, שוחח בתחילת השבוע עם מנהל מרחב השרון ברשות הטבע והגנים, רועי שטראוס, בנושא המשך צייד חזירי הבר באזור כפר סבא, כוכב יאיר-צור יגאל והסביבה. בשיחה הביע ראש המועצה מורת רוח מהמשך הציד ומתדירות מתן האישורים.
1 צפייה בגלריה
"דילול חזירי בר"
"דילול חזירי בר"
"דילול חזירי בר"
( צילום: עזרא חדד, רשות הטבע והגנים)
ראש המועצה דרש לצמצם את מרחבי הציד המותרים בחורשות קקל העוטפות את היישוב ולהרחיקם מקו הבתים של כוכב יאיר - צור יגאל, כך שאזורי הציד יהיו רק בתוך מטעי צור נתן או במטעי קיבוץ איל.
בנוסף, ביקש ראש המועצה לוודא כי הציידים מחוייבים כלפי רט"ג לפנות את גופות החזירים מהשטח ולא להותירם בשטח.
במקביל, מספר פעילים למען זכויות בעלי החיים, שחלקם מתגוררים בכפר סבא, טוענים כי בעוד באזור הצפון קיימת הצדקה למתון רשיונות לציד חזירי הבר עקב התרבותם ונזקם, הרי שבאזור כפר סבא המזרחית אין שום הצדקה.
"מגיעים אלינו תלונות רבות של תושבי מזרח העיר", טוענים הפעילים, "ששומעים קולות ירי הן בלילות ובחודשיים האחרונים גם באור יום של הציידים. לא מדובר אפילו על צידים שהורגים את החזירים לצרכם או לצרכי דילול, אלא סתם להנאתם. לראייה, עשרות פגרי חזירי בר שנורו לא נאספים על ידי הציידים, אלא נשארים בשטח".
ברשות הטבע והגנים מבהירים כי "ציד חזירי בר הוא שיטה יעילה למניעת נזקים לטווח הקצר. הציד מותר רק לציידים מורשים המחזיקים בהיתר בכתב מרשות הטבע והגנים. קיים היתר כללי המאפשר לציידים מורשים לצוד חזירי בר בלילה מהמארב באזורים רבים של הארץ ללא צורך בתיאום נוסף; לפרטים על ההיתר הכללי לציד חזירי בר יש לפנות לפקחי רשות הטבע והגנים או לחייג 3639*.
"במקרים חריגים ניתן לציידים היתר מיוחד של רשות הטבע והגנים לצוד גם לאור היום בחורף, לפני עונת ההמלטה ולפני שחזירי-הבר מספיקים לגרום נזק של ממש. על החקלאי ליצור קשר עם הפקח האזורי של רשות הטבע והגנים כדי לגבש יחד תוכנית טיפול המותאמת לצרכים הספציפיים בשטחי העיבוד שלו. החוק בישראל קובע כי ציד ולכידה של חיות בר היא פעולה המותרת בישראל רק לפקחי רשות הטבע והגנים, או למי שהוסמך לכך בכתב על ידי רשות הטבע והגנים".