קבוצת קריאה וירטואלית בכפר סבא תפסה תאוצה ותוך שבוע אחד הצטרפו אליה מאות רבות של תושבים שהפכו לקהילה פעילה המנתחת טקסטים ספרותיים, כותבת המלצות ואף מחליפה ספרים ומשחקים בין חבריה.
1 צפייה בגלריה
פאני רבינוביץ' ואורן כהן. "מרגוע לנפש"
פאני רבינוביץ' ואורן כהן. "מרגוע לנפש"
פאני רבינוביץ' ואורן כהן. "מרגוע לנפש"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
ליוזמי הקבוצה יש כבר כמה רעיונות להרחבת המיזם הווירטואלי גם למרחב הציבורי הממשי, והסופרת הכפר-סבאית ומחברת רבי המכר "אהבתה של סלטנאת" ו"אהבתה של גברת רוטשילד", שרה אהרוני, התחברה גם היא לרעיון וכבר התנדבה לתרום לחברים הרצאה על ספריה במהלך החודש הקרוב.
במהלך החגים, עמוק לתוך הסגר השני, ישבה הפעילה החברתית פאני בן עמי רבינוביץ' עם חברה, והשתיים דסקסו את המציאות העגומה שבה ילדים ובני נוער מוצאים את עצמם מחוברים שעות רבות למשחקי מחשב, על הבדידות החברתית ועל המחיר שכל הסיפור גובה מהנפש, והחליטו לעשות מעשה. הן שיתפו את המשנה לראש העיר אורן כהן שהתלהב מהרעיון, ויחד יצרו השלושה את קבוצת הוואטסאפ "מה קורא", שהתרחבה גם לפייסבוק.
"קיימת התייחסות לצד הבריאותי הפיזי של המגפה, אבל לא נעשה מספיק בצד של בריאות הנפש", מסבירה בן – עמי רבינוביץ' את המחשבה שהובילה להקמה של המיזם, "והנפש בהחלט מתחילה לתת את אותותיה". "זה מסוג הפעילויות שאנחנו חושבים שמחזקות את הרוח".
כאמור, שבוע מפתיחת המיזם וכבר הצטרפו אליו מאות רבות של תושבים, והיד עוד נטויה. "ההיענות היתה מטורפת, כבר בשבוע הראשון הצטרפו כמעט 500 חברים וזה גדל כל הזמן. אנשים מבקרים ספרים ומציעים ספרים, ויש גם הרבה דרישה לספרות ילדים ונוער. הרעיון הוא לפתוח חלון לרוח, לנפש", היא אומרת ומוסיפה כי בהמשך תנסה הקבוצה להשיג דילים מוזלים עבור חבריה ברשתות הספרים וגם להתרחב אל מחוץ למרחב הווירטואלי.
בפגישה שעתידה להתקיים בקרוב עם ראש העיר הם עתידים להציע לו להציב ספרייה קטנה, בוטק'ה, בכל שכונה בעיר, דבר שיסייע לתושבים גם במקרה של סגר.