אתמול (ראשון) נפתחו בכפר-סבא 186 גני ילדים, לאחר שהתקבלה בממשלה החלטה על הקלות בסגר ופתיחת מערכת החינוך לגיל הרך. לאחר עבודה מאומצת של אגף החינוך אל תוך הלילה, שדרשה מציאת פתרונות לגנים בהם אנשי צוות המתגוררים בערים אדומות ואשר הגעתם למקום העבודה נאסרה על פי הנחיות הממשלה, הצליח אגף החינוך לפתוח את שעריהם של כל הגנים, בלא יוצאים מן הכלל.
1 צפייה בגלריה
5 ימים בשבוע בלבד
5 ימים בשבוע בלבד
5 ימים בשבוע בלבד
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
בשל בעיית כוח האדם, תחלופת הסייעות והגדלת הסיכון להדבקה, נעשתה באגף החינוך חשיבה מחודשת והוחלט על יצירת מתווה לימודים חדש במטרה לצמצם הדבקה, הכולל לימודים במשך חמישה ימים בלבד – ראשון עד חמישי. בימי שישי, יתקיימו לימודים מרחוק. כך צפויה הטבה בבעיית מחסור כוח האדם וצמצום התחלופה המוגברת, מה שיוביל להקטנת סיכויי ההדבקה.
ראש העיר, רפי סער: "כולנו נמצאים בתקופה מורכבת ומאתגרת ואנו קשובים כל העת להורים, שמציפים בפנינו חששות. החלטנו לצמצם את ימי הלימודים בגנים ולקיים חמישה ימי לימודים בלבד, כדי לתת מענה מיטבי לסיטואציה המורכבת שלפתחנו.
"אני מקווה כי ההורים ימשיכו לנהוג בסבלנות נוכח התקופה המורכבת והאתגרים שהיא מביאה, כאשר העירייה מעניקה את מלוא החשיבות לבריאות כלל ילדות וילדי העיר. אני מבקש להודות לצוות אגף החינוך העירוני ולצוותים המקצועיים בגנים, שעושים את המקסימום בשעה לא פשוטה זו – כדי להמשיך ולהעניק לכל ילדות וילדי כפר-סבא, את החינוך הטוב ביותר."
פורום ה-15, הכולל את הערים הגדולות בישראל, הודיעו כי גני הילדים בגילאי 3 עד 6, יפעלו במודל המצמצם תחלואה בגני הילדים, במודל של 5 ימי לימודים פיזיים בגן, ויום למידה מרחוק. הפורום קרא למשרד החינוך להצטרף למודל.