בעין הסערה: סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין (מר"צ) עורר סערה לאחר שאתמול (ראשון) פרסם מכתב לות"ל (ועדה לתכנון לאומי) בנוגע לעמדתו לגבי תוכנית המטרו בכפר סבא ובעיקר למחסני הרכבת (הדפו) שיוצבו כחצי קילומטר מהשכונה הירוקה.
1 צפייה בגלריה
הרסגור וצילום הדמיה של הדפו בכפר סבא
הרסגור וצילום הדמיה של הדפו בכפר סבא
הרסגור וצילום הדמיה של הדפו בכפר סבא
(צילומים: פרטי, נת"ע)
קראו גם >>
הרסגור כתב במכתבו ליו"ר הות"ל מרדכי כהן, שהינו תושב כפר סבא כידוע ומנוע מבחינת ניגוד אינטרסים עליו הוא חתום לעסוק בנושאים הקשורים לכפר סבא, "תוכנית מתחם הדיפו שהוצגה בחודש מאי 2020 הייתה סמוכה מאוד לבתי השכונה הירוקה ולבתי מושב גן חיים ועוררה התנגדות מצד חלק מהתושבים. תמכתי במחאה צודקת זו, מה עוד שקיבלנו את הבשורה בהפתעה וללא תיאום. לאחר הבעת ההסתייגות מהתוכנית, הציגה חברת נת"ע תוכנית חדשה ומשופרת, המרחיקה את הדיפו למרחק של כחצי קילומטר מהבתים ומצמידה את מתחם התחזוקה של הרכבות לכביש 4. אני סבור שתוכנית זו נותנת מענה הולם הן לצרכי סביבת המגורים של התושבים והן לצרכים התחבורתיים של כפר סבא ולהתפתחותה העתידית.
"היתרון המשמעותי שהתוכנית מביאה לכפר סבא הוא תחנת המטרו הצמודה לדיפו. מדובר בשכונה שמתבססת כיום כמעט אך ורק על כלי רכב פרטיים. מדובר בתוכנית שללא ספק תשמש כמנוף לפיתוח עתידי ובר קיימא של כפר סבא גם מעבר לשטחה הנוכחי. התפתחותה של כפר סבא לא תוכל להימשך תוך התבססות על הרכב הפרטי, ולכן תחנת מטרו בצפון השכונה תשנה לחלוטין את כללי המשחק. היא תשחרר את תושבי השכונה וסביבתה מהפקקים, תאפשר להאיץ הסדרה של מפגעים ותפחית כניסת מכוניות מזהות לשכונה כתוצאה מהקמת קריית התקשורת ומבני המשרדים".
בתגובה לעמדתו המפתיעה הנוגדת את עמדתה הרשמית של עיריית כפר סבא וראש העיר רפי סער, הגיבו בעירייה בחריפות: ""עילאי הרסגור-הנדין פרסם מכתב שלא על דעת העירייה ובניגוד לעמדתה. הוא ננזף על ידי ראש העיר על פעילותו, שאינה עומדת בקנה אחד עם המאמצים הגדולים הנעשים על ידי העירייה להעביר את מיקום הדפו".
היום (שני) מחדד הרסגור את עמדתו והודף את הביקורת נגדו: "צריך להגיד את האמת, ולא לחשוש מאף אחד. הדפו הוא לא מפגע ולא נעליים. צריכים להפנים את זה כל אלו שמתנגדים בלי להבין לעומק את התוכנית. הדפו לא מזהם. הדפו לא עושה רעש. הדפו יביא הצלחה אדירה לשכונה הירוקה. יביא לשגשוגה. אלו העובדות האמיתיות - וכל מי שחושב אחרת או טוען אחרת פשוט או שלא מכיר את העובדות או שמתעלם מהן. כל הטענות נגד הדפו מתנפצות למול המציאות והאמת".